וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת אשדוד בונדד עתרה לבג"ץ נגד מינויו של עובדיה עלי לתפקיד יו"ר רשות שדות התעופה

זוהר בלומנקרנץ

23.11.2006 / 13:30

על פי העתירה מינויו של עלי ליו"ר רש"ת "מהווה ניגוד עניינים חמור"



חברת אשדוד בונדד עתרה היום לבג"ץ נגד מינויו של עובדיה עלי, לתפקיד יו"ר מועצת המנהלים של רשות שדות התעופה (רש"ת).



חברת אשדוד בונדד הינה המפעילה של מסוף המטענים בקירור נתב"ג. על פי העתירה שהוגשה באמצעות עו"ד יצחק סימון, מינויו של עלי ליו"ר רש"ת "מהווה ניגוד עניינים חמור", זאת משום שמתוקף תפקידו של עלי כדירקטוריון בממ"ן הוא נקט "בעמדה ובפעולות ברורות כנגד אשדוד בונדד בסכסוך בינה לבין ממ"ן - מסופי שינוע וניטול מטענים בנתב"ג". כעת נטען בעתירה, כי עם כניסתו לתפקיד יו"ר מועצת המנהלים של רש"ת, יידרש עלי להכריע בשורה של נושאים הקשורים לסכסוך מתמשך בן החברות".



בין חברת ממ"ן לבין חברת אשדוד בונדד מתנהלים הליכים משפטיים בבתי המשפט בסכסוכים הנוגעים לתנאי הזיכיון והתפעול של המסופים. בהמשך העתירה נאמר, כי "כישוריו העיקריים של עובדיה הם שניים: היותו מקורב לשר התחבורה והיותרו חבר מרכז הליכוד". למעשה, טוענת אשדוד בונדד, כי "עובדיה עלי הינו מינוי פוליטי של שר התחבורה, שאול מופז".



עוד נטען בעתירה, כי עלי חסר את ההשכלה והכישורים אשר נדרשים לתפקיד וכי "לא אלמן ישראל ואין כל סיבה שעובדיה עלי יהיה מועמדו האחד והיחיד של שר התחבורה". לכן, טוענים העותרים, טוב היה עושה השר אם לא היה מתעקש על המינוי "הלא ראוי" ומוצא מינוי שניחן "בכישורים המתאימים ואינו מצוי בניגוד עניינים". מינוי של עלי לתפקיד אושר על ידי ועדת השופטת טניה שפניץ למועמדים בשירות הציבורי. עלי התפטר לאחר שאושר מינויו לתפקיד ממועצת המנהלים של ממ"ן ואף התחייב שלא לעסוק בענייניה כחלק מתפקידו החדש ברש"ת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully