וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכס גלעדי תובע 8.4 מיליון שקל מהוט

ארנון בן-יאיר

23.11.2006 / 13:27

טוען כי הכבלים קיפחו את זכויות השידור הבלעדיות שרכש בטורנירי הטניס של וימבלדון ו-US Open

אלכס גלעדי, ממייסדי קשת ומבעליה, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי וסגן נשיא בכיר ב-NBC, הגיש אתמול תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד כל חברות הכבלים - ערוצי זהב, תבל, גוונים, מת"ב ועידן על סך 8.4 מיליון שקל. על פי כתב התביעה, חברה בבעלות גלעדי, Tele-Event, רכשה בסוף שנות ה-80 ובתחילת שנות ה-90 את זכויות השידור בטורנירי הטניס של וימבלדון ו-US Open.

לטענת גלעדי, עד שנת 91' החברה-התובעת מכרה את זכויות השידור שבבעלותה לערוץ 2 ולחברות הכבלים, אולם החל משנה זו ואילך החלו חברות הכבלים להפר את זכויות השידור בטורנירים אלה שנרכשו על ידה. מאותה שנה החלו חברות הכבלים לשדר למנוייהן שידורים של ערוצי טלוויזיה זרים, ובהם RTL Plus, StarTV, TF1, הטלוויזיה הירדנית והטלוויזיה הטורקית, ששידרו את אירועי ומשחקי וימבלדון ו-US Open, תוך הפרה של זכויות השידור הבלעדיות של התובעת.

לטענת התובעת, כבר במחצית 92' היא הגישה תביעה לבית המשפט המחוזי למתן צו הצהרתי שקובע כי שידורי תחנות הכבלים מהווים פגיעה בזכויותיה הקנייניות של התובעת, אולם תביעתה לא צלחה. ערעור לעליון שהוגש בעניין עלה יפה. פסק דינו של בית המשפט המחוזי בוטל, ונקבע כי חברות הכבלים פוגעות בזכויותיה הבלעדיות של התובעת. בקשה לדיון נוסף בעליון שהגישו חברות הכבלים נדחתה באמצע שנת 2004. על יסוד פסיקה זו הוגשה אתמול התביעה הכספית של החברה של גלעדי נגד חברות הכבלים, למתן פיצוי כספי שנגרם לה בכל השנים בהן קופחו זכויותיה. על פי תחשיבי התובעת הנזק נאמד ביותר מ-19 מיליון שקל, אך לצורכי אגרה הועמדה התביעה על סך 8.4 מיליון שקל. טרם הוגשו כתבי הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully