וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על ההגבלים אישרה רכישת גרנית ע"י עזריאלי

שלומי שפר

23.11.2006 / 13:44

המכרז לרכישת גרנית התקיים לפני שלושה שבועות וחברת קנית זכתה בו לפי שווי חברה של 275 מיליון דולר

הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, אישרה הבוקר לחברת קנית שבשליטת איש העסקים דוד עזריאלי לרכוש את השליטה בחברת לפי שווי חברה של 275 מיליון דולר. מחיר זה משקף פרמיה של 29% על שווייה של החברה בבורסה.

קנית' גברה במכרז, שנוהל על ידי בנק ההשקעות מריל לינץ', על קבוצה שכללה את מבטח שמיר, קרור והספקה שבשליטת רוני גת ושלמה רודב וישעיהו לנדאו שמחזיק ב-25.1% ממניות החברה, וכן ניו קופל שבשליטת שלמה שמלצר. גרנית היא חברת אחזקות בשליטת קבוצת בורוגלן שבבעלותם השווה של משפחת בורוביץ וחברת גלנקור, שהיא מהחברות הגדולות בעולם של סחר בקומודיטיס.

גרנית מחזיקה בבעלות המלאה בחברת סונול, שהיא חברת האנרגיה השלישית בגודלה בישראל ומפעילה 209 תחנות תדלוק ציבוריות, שכ-40% מהן מופעלות על ידי מפעילים חיצוניים. גרנית מחזיקה בבעלות המלאה בחברת סופרגז המשווקת גז לשימוש ביתי שמחזורה הכספי המוערך הוא 400 מיליון שקל לשנה והרווח התפעולי התזרימי שלה (ebitda) הוא 54 מיליון שקל לשנה.

גרנית היא גם בעלת השליטה בחברת טמבור (84%). השווי של מניות טמבור שבידי גרנית הוא 224 מיליון שקל. נכס אחר של גרנית הוא טמבור אקולוגיה (GES) שעוסקת בהתפלת מים ובטיפול במי שפכים. טמבור אקולוגיה מחזיקה ב-26.5% ממניותיה של חברת דרך הים התפלה שעומדת להשלים את הקמת מתקן ההתפלה בחוף פלמחים. מתקן ההתפלה יתפיל 30 מיליון מ"ק בשנה וימכור אותם למדינה לטווח של 25 שנה.

גרנית מחזיקה גם ב-13.2% ממניותיה של פי גלילות שמחזיקה בזכויות לנדל"ן במסוף הגז בפי גלילות, אך חייבת סכום של 250 מיליון שקל לבנקים.

קבוצת גרנית מחזיקה ב-9.8% ממניותיה של חברת נצבא ששוויין בבורסה 22.7 מיליון דולר, ב-50% ממניותיו של פארק סיבל בראש העין וב-50% מלב מגור.

נראה שהרוכש העתידי של החברה יפעל להגדרה מדויקת יותר של ליבת העסקים שלה וימכור כמה מאחזקותיה, כמו המניות בנצבא, יממש את האחזקה בפארק מיני ישראל (35%), ייפטר מאחזקתה בת ה-26.5% בחברת LDI שעוסקת בשיווק מותגים בתחום הפרסום והמדיה, וכן יפעל למכירת אחזקותיה (14%) בחברת שבח המייצרת שמני בסיס ותוספים לרכב במתקן במפרץ חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully