וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר יעביר לממשלה הצעה להתחיל בהפרטה מדורגת של חברת הדואר בסוף פברואר 2007

ערן גבאי

23.11.2006 / 14:33

עד אז יושלמו ההכנות לאימוץ תעריפי הדואר החדשים ונושא חובת השירות האוניברסלי והפיקוח פעילות בנק הדואר



משרד האוצר יעביר לממשלה בסוף פברואר 2007, את הצעתם להתחיל בהפרטה מדורגת של חברת הדואר, שתתבצע בניהולה של רשות החברות הממשלתיות, כך מגלים בכירים המעורבים בתהליך. עד אז, יושלמו ההכנות הקשורות באימוץ תעריפי הדואר החדשים, התיקון לרישיון החברה, הסדרת חובת השירות האוניברסלי של הדואר והפיקוח על פעילות בנק הדואר.



בהצעת האוצר האחרונה, נכתב כי הפרטת חברת הדואר תושלם עד ה-31 בדצמבר 2008. הצעת המכירה של מניות המדינה בחברת הדואר צפויה להתבצע בשני שלבים: תחילה, על ידי הנפקת ניירות ערך לציבור בתל אביב, כשגרעין השליטה נותר בידי המדינה; ובשלב השני מכירת יתרת האחזקות של המדינה בחברה למשקיע אסטרטגי. מנהל רשות החברות הממשלתיות יגיש הצעת החלטה בנושא מכירת מניות המדינה בחברת הדואר לוועדת השרים לענייני הפרטה עד סוף 2006.

לאחרונה דווח כי הגופים הפיננסיים מתחילים להיערך להפרטת חברת הדואר, וכי בנק דיסקונט ובית ההשקעות פריזמה החלו לבחון את האפשרות להשתתף במכרז לרכישת חברת הדואר, וכי גם חברת הביטוח מגדל ובנק מזרחי-טפחות מגלים עניין במכרז.



החשב הכללי באוצר, ירון זליכה, כבר שלח מכתבים לכ-100 גופים פיננסיים שסומנו באוצר ובחברת הדואר כרוכשים פוטנציאלים. בנוסף לגופים המקומיים, נשלחו מכתבים גם לעשרות גופים פיננסיים, בנקים וחברות דואר בינלאומיות.



רשות הדואר הפכה לחברת הדואר בפברואר 2006 במסגרת מסע התייעלות מקיף בחברה שכלל פיטורים של כ-500 עובדים. זאת, לצד פתיחת שוק הדואר הכמותי לתחרות. בחברת הדואר מנהלים מגעים מול ועד העובדים של החברה לשמירת זכויות העובדים במסגרת ההפרטה, והם צפויים לקבל תגמול בהתאם לנוהל הצעת המניות לעובדים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully