וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר לראשי הבנקים: "רשימת העמלות שאתם מציבים מגוחכת; עליכם להתפרנס רק ממרווחי הריבית"

טל לוי

23.11.2006 / 14:55

נגיד בנק ישראל: "אני בעצמי איני מבין את חשבון הבנק שלי ולא ברור לי למה דפי החשבון אינם ברורים לאיש" ■ פישר פנה לבנקאים ואמר, כי "המצב המקרו כלכלי של המשק טוב מאוד, אבל חשוב לשמור על כך ולא להכנס לשאננות; צריכים לקחת בחשבון שיש תמיד אפשרות שהתנאים הט



"הכלכלה הישראלית נמצאת במצב טוב והמשק נמצא בצמיחה מואצת. המשק צפוי לצמוח ב-2006 בקצב של 4.8%. זהו קצב שקשה להאמין בו, כאשר לוקחים בחשבון שהיתה השנה מלחמה שהשפיע לשלילה על הצמיחה ברבעון השלישי. מדובר בצמיחה מהירה גם בקנה מידה בינלאומי", כך אמר נגיד בנק ישראל סטנלי פישר בכנס שערך איגוד הבנקים היום במלון שרתון מוריה שבתל אביב. "האינפלציה ב-2006 נמוכה. נמוכה מיעדי הממשלה שעומדים על 3%-1%, אולם נחזור ליעד באופן הדרגתי".



פישר פנה לבנקאים ואמר, כי "המצב המקרו כלכלי של המשק טוב מאוד, אבל חשוב לשמור על כך ולא להכנס לשאננות. צריכים לקחת בחשבון שיש תמיד אפשרות שהתנאים הטובים שאנחנו נמצאים בהם היום לא ימשיכו עד אין סוף, וצריכים תמיד לשמור על השמרנות של מערכת הבנקאות".



פישר דיבר על האתגרים הנכונים למפקח החדש על הבנקים, רוני חזקיהו, אשר יחליף בקרוב את המפקח היוצא, יואב להמן. בעיקר דיבר פישר על הצורך לחזק את התחרות במערכת הבנקאות, שהיא "אחת המטרות החשובות של בנק ישראל. יש צורך לחזק את התחרות בתחום השירותים שניתנים למשקי הבית והעסקים הקטנים", אמר פישר.



בהקשר זה, ציין פישר את נושא העלאת העמלות, כאשר בנק אחד העלה עמלות ובנקים נוספים הלכו אחריו - מה שמתווה מצב לכאורה בו יש תיאום. "רק חיזוק התחרות ייטיב עם הצרכנים. מה שלא מוסיף לתחרות זו רשימת העמלות המגוחכת. אינני מבין מדוע המערכת הבנקאית הישראלת מתפקדת כך בעוד שבמדינות אחרות הבנקים מתפרנסים בעיקר מהמרווח הבנקאי", הוסיף פישר.



המרווח הבנקאי הוא פער הריביות בין המקורות של הבנק לשימושים שלו. אם הבנק נוטל הלוואות בריבית של 4.25% ומלווה את הכסף בריבית של 5.5% - המרווח הבנקאי שלו יהיה 1.25%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully