וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זליכה מאשים: ראשי האוצר חרגו מסמכותם כשהחליטו לדחות את המכרז על בנק יהב

מוטי בסוק

24.11.2006 / 8:01

לדברי החשב הכללי, החלטת מנכ"ל האוצר ובכירים אחרים במשרד אינה חוקית



מאת מוטי בסוק ומירב ארלוזורוב



סערה חדשה באוצר בעקבות מכרז בנק יהב, בין החשב הכללי, ירון זליכה, למנכ"ל האוצר יוסי בכר, היועצת המשפטית של המשרד ימימה מזוז והממונה על השכר ויחסי העבודה אלי כהן. זליכה טוען כי לאיש מבכירי האוצר, להוציא אותו עצמו, אין סמכות לעסוק במכרז יהב, ולפיכך החלטותיו בעניין שרירות וקיימות. לדבריו, החלטות מנכ"ל האוצר ובכירים אחרים במשרד לדחות את המכרז בשלושה חודשים אינה חוקית. היועצת המשפטית של האוצר, ימימה מזוז, תומכת בהחלטת הדחייה.



אגף החשב הכללי באוצר פירסם מכרז שקרא לכל הבנקים להעניק שירותים בנקאיים בתנאים מועדפים לעובדי המדינה. עד כה העניק את השירותים האלה בנק יהב מקבוצת בנק הפועלים - ללא מכרז. הסתדרות עובדי המדינה, שלה חלק (25%) בבעלות על הבנק, נקטה השבוע עיצומים נגד קיום המכרז.



מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס פירסם לפני כמה חודשים דו"ח ביקורת קשה על התנהלות המדינה בעניין בנק יהב, וקרא להנהגת מכרז פתוח למתן שירותים בנקאיים לעובדי המדינה. שר האוצר, אברהם הירשזון, המיודד עם יו"ר בנק יהב, מיכאל צולר, אינו מטפל בעניין. עם זאת, השבוע הפקיע הירשזון את הטיפול בעניין מידי החשכ"ל והעביר אותו לידי מנכ"ל משרדו, יוסי בכר.



אתמול התקיימו שתי ישיבות באוצר בעניין בנק יהב, בהשתתפות צמרת המשרד וראשי הסתדרות עובדי המדינה. זליכה לא השתתף בישיבות, אך שלח אליהן את נציגיו. עם זאת, הוא טילפן הן לבכר והן לכהן, ותקף אותם במלים בוטות על התנהלותם. לדבריו, האוצר וכן בכר, כהן ואחרים אינם מוסמכים לטפל בעניין לפי החוק. לפיכך, החלטתם לדחות את המכרז בשלושה חודשים אינה חוקית.



לדברי זליכה, בית המשפט המחוזי כבר פסק כי דרך ההתנהלות של החשכ"ל בעניין נכונה, ובנק יהב, וכן עובדי המדינה, לאחר שנכשלו בערכאות, פנו לדרכים אחרות. זליכה הזהיר את בכר וכהן, בצורה חריפה ביותר, כי יתלונן נגדם אצל מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. מכתב דומה הועבר ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי.



בתגובה שהוציא אתמול האוצר נאמר: "ההסכמה שהושגה שלשום בין האוצר לבין נציגי ההסתדרות, להקפאת המכרז להענקת שירותים בנקאיים לעובדי המדינה והפסקת השביתה במשק, הינה חוקית ובתוקף. היא נעשתה בגיבוי של היועצת המשפטית של האוצר, מזוז". לדעת האוצר, "הסיכום הינו מידתי וסביר ועומד בכל אמות המידה המקובלות. מחד הוסר איום השביתה ואזרחי המדינה יכולים ליהנות מן השירותים המגיעים להם ממשרדי הממשלה השונים, ומאידך הליך המכרז רק הוקפא ויוכל להמשיך ולהתקיים לאחר קיום ההידברות בין הצדדים. ערוץ של הידברות עדיף על פני מסלול של שביתות ונזק כלכלי וחברתי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully