וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום שישי השחור" - אחד המדדים הטובים ביותר לצמיחת המכירות הקמעוניות בארה"ב

רויטרס

24.11.2006 / 10:26

היום תיפתח רשמית עונת הקניות לחגים בארה"ב; הכלכלנים במתח לאור ההאטה בשוק הדיור המקומי



תושבי ארה"ב צפויים להתעורר הבוקר מלאים עוד מתרנגול ההודו ורוטב האוכמניות של חג ההודיה שחל אתמול, ולהתחיל את בהלת השופינג לחג המולד, במה שמכונה "יום שישי השחור". יום שישי השחור הוא אותו יום שאחרי חג ההודיה, הפותח באופן רשמי את עונת הסיילים, המבצעים והמציאות של הקמעוניות בארה"ב, כמו גאפ, מייסיס ובסט ביי. למה מכנים אותו "שחור"? בשל הצבע השחור המאפיין את טבלאות התוצאות הכלכליות, כשהן כלפי מעלה (זאת בניגוד לצבע האדום, כשהמכירות בירידה).



הצרכנים אמנם רואים את "יום שישי השחור" כיום של קניות מטורפות, אבל הכלכלנים בארה"ב מסתכלים על יום זה כהזדמנות לבדוק האם השוק הקמעוני בארה"ב נמצא בצמיחה או בהאטה. במיוחד השנה יביטו הכלכלים על קניות הצרכנים בארה"ב ביום שלאחר חג ההודיה, כדי לקבוע כיצד מתנהגים הצרכנים במדינה לאור ההאטה בשוק הדיור המקומי.



כדי לקזז היחלשות אפשרית במכירות השנה, הקמעוניות פותחות את החנויות מוקדם, בתקווה ששעות פתיחה ארוכות יותר יביאו את הקונים מכל הגילאים, כל אחד והרגלי הקימה שלו.



למעלה ממחצית מהחנויות במתחם וודברי קומון בניו יורק היו פתוחות עד חצות אתמול, ואילו קניון ווסטפילד גארדן סטייט פלאזה בניו ג'רזי הבטיח לקונים המקדימים, שיבואו כבר שבע בבוקר היום קפה ומסאז'ים.



מרבית חנויות דיסני בארה"ב ייפתחו כבר בחמש בבוקר, והן מבטיחות הנחות של עד 20% לקונים שיגיעו לפני השעה 10 בבוקר. חנות הצעצועים FAO שוורץ בכלל לא טרחה להתחרות עם שאר החנויות על יום שישי השחור. היא פשוט פתחה אתמול, בחג ההודיה.



אבל האם שעות הפתיחה המרובות והמבצעים מסייעים למכירות הקמעוניות? בעיקר בימים בהם האמריקאים מעדיפים לקנות תלושי מתנה מאשר את המתנות עצמן? (57% מכלל הקונים אמרו כי יקנו השנה תלושי מתנה)



מישל רוטשטיין, דוברת חברת צ'לסי פרופרטי גרופ המתפתחת מרכזי קניות, טוענת שכן. בשנה שעברה, שבעה מכל מרכזי הקניות של החברה היו פתוחים בחצות כדי ליצור משיכה לקונים המקדימים. "20% מכלל הקניות שלנו בעונת החגים נעשו עד שעה 5 בבוקר", אמרה רוטשטיין. למעשה, סטנדרד אנד פור מצפים לעלייה של 4.5% במכירות הקמעוניות בעונת הקניות נובמבר-דצמבר.



עם כל הניתוחים והדיווחים, "יום שישי השחור" אולי הוא פאסה. "יום שישי השחור" היה פעם יום הקניות העמוס ביותר בשנה. אך בשנים האחרונות הפך יום שבת שלפני חג המולד ליום הקניות העמוס ביותר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully