וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "הסכם תוך חצי שנה או אינתיפאדה שלישית"

25.11.2006 / 17:46

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס אמר כי מצבו של גלעד שליט טוב והכרעה בעניינו תלויה בישראל



יו"ר הלשכה המדינית של חמאס אמר כי מצבו של גלעד שליט "טוב והוא מוסר דרישת שלום. הכרעה בעניינו תלויה בישראל", יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, קרא היום (שבת) לקהילה הבינלאומית לנצל את ההזדמנות ההיסטורית ולהציג בתוך חצי שנה הסדר שישים קץ לכיבוש של ישראל ולסיים את הסכסוך בין ישראל לפלשתינאים. במסיבת עיתונאים בקהיר הדגיש כי "אם הקהילה הבינלאומית לא תענה לאתגר, ולא תסיר את המצור, יסגור חמאס את הפרק המדיני, יפתח באינתיפאדה שלישית והרשות הפלשתינית תקרוס".



בעניינו של גלעד שליט אמר כי "נעשתה כברת דרך, אולם ההכרעה בעניין תלויה בישראל". בתשובה לשאלה על מצבו הבריאותי ענה משעל כי "מצבו טוב והוא מוסר דרישת שלום". משעל הוסיף כי "הישראלים סברו כי יוכלו להחזיר את החייל החטוף באמצעות מודיעין או על ידי הפעלת לחץ על הפלשתינאים, ורק אחרי זמן החלו להתייחס לפרשה ברצינות". לדבריו, "התייחסות זו הניבה פירות בתיווך מצרים".



משעל התייחס גם לנושא הקמת ממשלת אחדות ברשות הפלשתינית, ואמר כי למרות שהיתה התקדמות בשיחות על הנושא, יש צורך בזמן נוסף כדי להגיע להסכמה. "הנושא אינו ויכוח על תיקים", אמר, והוסיף כי "זו צריכה להיות ממשלת אחדות לאומית פלשתינית, שתייצג את הפלגים הפלשתינים, זו צריכה להיות ממשלה פוליטית".



רדיו קול פלשתין דיווח כי ראש המודיעין של מצרים, עומאר סולימאן, יבוא מחר לישראל להציג את תוצאות השיחות בקהיר עם חאלד משעל, בעניין גלעד שליט. האלוף עמוס גלעד אמר בראיון ל"קול ישראל" כי סולימאן היה אמור לבוא השבוע לישראל, אך אינו יודע על בואו מחר.



בראיון שהתפרסם אתמול בעיתון הסעודי אל וואטן אמר משעל כי אם ישראל תנקוט בצעדים רציניים ותשחרר נערים ונשים, הוא יראה בכך צעד שעשוי להוכיח כוונות טובות.



משעל נפגש בקהיר עם ראש המודיעין המצרי, עומר סולימאן ודן עמו בשחרור גלעד שליט ובמשבר הפוליטי הפלשתיני. בתום הפגישה מסרו הצדדים כי התקיים
"דיון חיובי". משעל הגיע לקהיר בראש משלחת של בכירי הארגון השוהים בדמשק דרך קבע. במשלחת חברים עימאד אל-עלמי, האחראי על משרדי הארגון בדמשק, ומוחמד נאסר, חבר הלשכה המדינית.



ביקורו של משעל תוכנן לסוף אוקטובר שעבר, אך נדחה מסיבות שאינן ברורות. בכלי התקשורת הערביים פורסם כי הגעתו של משעל לקהיר משמעותה הסכמות למתווה מצרי לעסקת שליט. השבוע מסר גורם בכיר המעורב בתיווך בין ישראל לחמאס כי יש התקדמות למגעים וציפייה כי עד חג הקורבן בסוף חודש דצמבר תושלם העסקה.



ביקורו של משעל כולל גם שיחות עם עמרו מוסא, מזכ"ל הליגה הערבית, ולפי אחת הטענות הוא גם מתכוון להיפגש עם מנהיג תנועת האחים המוסלמים, מוחמד מהדי עאכף.



בתוך כך, הפלגים הפלשתיניים מציעים לישראל הפסקת אש זמנית, שבמסגרתה יפסיקו את ירי הרקטות לישראל, בתמורה להפסקת פעולות צה"ל ברצועת עזה ובגדה המערבית - כך נמסר ביום חמישי בעקבות פגישתם של יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) וראש הממשלה מטעם חמאס, איסמעיל הנייה.



חאדר חביב, מראשי הג'יהאד האיסלאמי, מסר כי ההחלטה על ההצעה מקובלת על כל הארגונים והפלגים הפלשתיניים, "למען האינטרס הלאומי הפלשתיני". לדבריו, הפסקת אש כזו תוכל להתקיים רק לאחר שישראל תפסיק את פעולותיה. כמו כן, הבהיר חביב כי ההצעה נוגעת רק לירי הרקטות, ואינה כוללת הפסקה של התקפות מסוגים אחרים. זו הפעם הראשונה שהפלשתינאים מצליחים לגבש הצעת הפסקת כלשהי המקובלת על הפלגים כולם.



בפגישתם המשיכו אבו מאזן והנייה את הדיונים על הקמת ממשלת אחדות ברשות. אחד ממקורבי אבו מאזן אמר ל"הארץ" שחמאס הסכים להצעת יו"ר הרשות להפסיק את ירי הקסאם, אך לא הסכים להפסקת אש כוללת ובכלל זה של הפיגועים בגדה ובישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully