וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע פועלת לאפשר מכירת קרנות זרות בארץ

שלומי שפר

26.11.2006 / 9:48

אם התיקון יעבור יוכל הציבור הישראלי לקנות באופן ישיר קרנות המנוהלות ורשומות בחו"ל

סוף סוף צפויה תחרות אמיתית לקרנות הנאמנות הישראליות. רשות ניירות אישרה אתמול הצעה לתיקון חוק קרנות הנאמנות באופן שיאפשר הצעת קרנות זרות בישראל. הדבר יאפשר לציבור המשקיעים בארץ לרכוש באופן ישיר בישראל, קרנות נאמנות המנוהלות ורשומות בחו"ל. כיום אמנם מתאפשרת הצעה בארץ של קרנות נאמנות הרשומות בחו"ל באופן תיאורטי, אך בפועל הדבר אינו מתממש, מפני שהחוק מחייב אותן לפעול בישראל כמו כל קרן נאמנות ישראלית (בתהליך הנקרא גיור). ההצעה שאישרה הרשות היא תיקון להצעה שאושרה כבר לפני כשנתיים, ועברה לאחרונה עיון מחודש.

בניגוד לפיקוח הקיים על מנהלי קרנות בישראל, הרשות לא תפקח על הקרנות הזרות, אלא תסתמך על הפיקוח הקיים עליהן בארצות מוצאן. מנהל קרן זרה יוכל להציע יחידות של הקרן לציבור בישראל אם לקרן יש אישור של הגוף המפקח עליה ברשימה מצומצמת של מדינות (בשלב זה - ארה"ב ואנגליה) להציע את יחידותיה בתחומן. כלומר, הרשות תאמץ את שיקול הדעת של אותם מפקחים לא רק לגבי הקרנות המקומיות להן הם נותנים היתר, אלא גם לגבי קרנות זרות אותן הם מתירים לאזרחיהן לרכוש.

שינוי זה מבטא הכרה של הרשות והסתמכות על שיקול הדעת של הגוף המפקח במדינה בה מוצעות יחידות הקרנות הזרות (ולא על הפיקוח של הגוף המפקח בארץ המוצא של הקרנות, כפי שנאמר בטיוטת החקיקה הקודמת). אם אותו גוף מפקח ימצא לנכון מדי פעם לאפשר לקרנות ממדינות נוספות להציע את יחידותיהן בארצו, תינתן האפשרות לאותן קרנות להציע את יחידותיהן גם בישראל, מבלי שהרשות תיאלץ ליזום לשם כך תיקון נוסף של החוק.

מנהל קרן זרה שיבקש להציע קרן שבניהולו לציבור בישראל יהיה חייב למנות נציג בישראל שישמש איש קשר בינו לציבור המשקיעים. בניהולו של מנהל הקרן הזרה יהיו לפחות חמש קרנות שיחידותיהן מוצעות לציבור במדינת המוצא או במדינה הזרה כבר חמש שנים. השווי הכולל של הנכסים המוחזקים בקרנות במשך השנתיים שקדמו ליום שבו הגיש מנהל הקרן הזרה בקשה להציע בישראל יחידות של קרן חוץ שבניהולו לא יהיה נמוך מ-500 מיליון דולר. הצעה לציבור תתבצע על פי התשקיף שעל פיו מציעה הקרן את יחידותיה באותה שעה במדינת המוצא, ואשר הוגש לרשות. הצעת היחידות בארץ לא תתבצע באופן אוטומטי, אלא רק לאחר שהרשות תתיר זאת למנהל הקרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully