וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי דסק"ש צנחו ב-73% ל-31 מיליון שקל

אסף רותם

26.11.2006 / 11:45

במקביל, זינקו הוצאות הניהול ב-20% ל-12 מיליון שקל והוצאות המימון נסקו ב-42% ל-64 מיליון שקל

ללא מימושים יוצאי דופן, הרווח של דסק"ש, זרוע ההשקעות של קבוצת אי.די.בי שבבעלות נוחי דנקנר, נחתך ב-73% והסתכם ב-31 מיליון שקל ברבעון השלישי. ברבעון החולף נהנתה דסק"ש ממכירת אחזקותיה בסקיילקס, שהניבה לה רווח הון צנוע של כ-30 מיליון שקל, בעוד שברבעון המקביל נהנתה דסק"ש מרווח הון של כ-107 מיליון שקל בגין מכירת אחזקותיה באילנות דיסקונט.

דסק"ש הראתה שיפור בביצועי רוב החברות המוחזקות, בהם הכפלת הרווחים שתרמה חברת הסלולר סלקום, ל-94 מיליון שקל, זינוק של כ-54% ברווחים שתרמה חברת הנדל"ן נכסים ובנין ל-17 מיליון שקל וטיפוס של 67% ברווחיה מרשת השיווק שופרסל, ל-15 מיליון שקל.

מנגד, חברת האחזקות הטכנולוגיות אלרון סיימה רבעון נוסף ללא מימוש משמעותי, וגרמה להפסד של כ-17 מיליון שקל. במקביל, סעיף שיערוך מלאי המוצרים של מכתשים אגן לערכי שוק קיזז כ-33 מיליון שקל. סעיף זה מוכנס כחלק מעלות הייצור, תחת המטרה החשבונאית של ביטול הרווח הגלום במלאי. זאת, משום שהחשבונאות רואה רווח זה כשייך למוכר ולא לקונה. שערוך זה השפיע על הרווח ברבעון השלישי וצפוי לעשות כן - ובהיקף דומה - גם ברבעון הנוכחי. בנוסף, בשל הפרשה של כ-39 מיליון שקל שרשמה סלקום פגעה בדסק"ש בכ-30 מיליון שקל, וזאת בגין פסק דין פזגז.

במקביל, זינקו הוצאות הניהול ב-20% ל-12 מיליון שקל, והוצאות המימון נסקו ב-42% ל-64 מיליון שקל, בעקבות הגדלת התחייבויותיה של החברה בגיוסי הענק שביצעה למימון עסקת סלקום.

היום נסחרת מניית דסק"ש בעלייה של 0.4%, שמשלימה עלייה של כ-18.5% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully