וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל אלקטריק רוכשת 20.9% מחברה בת של א. דורי

שלומי שפר

26.11.2006 / 13:38

בעקבות הקצאת המניות צפויה א.דורי לרשום רווח הון של כ-35 מיליון שקל

קונצרן ההשקעות הגדול בעולם, ג'נרל אלקטריק (GE), ייכנס כשותף בקבוצת רונסון, המרכזת את פעילות הייזום למגורים של חברת א.דורי בפולין. ג'נרל אלקטריק, באמצעות חברב בת הנמנית עם זרוע הנדל"ן שלה, תרכוש 20.9% מרונסון, המוחזקת על ידי א.דורי בשיעור של 50%. על פי ההסכם, שנחתם בין GE לבין רונסון, ישקיע הקונצרן האמריקאי סכום של כ-25 מיליון יורו תמורת 20.9% ממניות קבוצת רונסון. העסקה משקפת לרונסון שווי של כ-105 מיליון יורו לפני הכסף.

רונסון מוחזקת כיום בחלקים שווים על ידי א.דורי ושותף נוסף, ולאחר העסקה יחזיקו שתי החברות יחד ב-79.1% ממניות החברה. שווי אחזקת א.דורי בחברה לאחר ההשקעה יעמוד על כ-47.5 מיליון יורו "על הנייר". עם השלמת העסקה, תרשום א.דורי תרשום רווח הון של כ-35 מיליון שקל לפני מס.

ההערכה היא, כי חלק מהכספים שיגויסו ישמשו למימון פרויקטים יזמיים חדשים של רונסון, כאשר GE וחברת א.דורי התחייבו לשתף פעולה ביניהן בפרויקטים למגורים בפולין, תוך ניצול הוותק הרב שצברה GE בשוק זה באמצעות השקעות של מיליארדי דולרים שביצעה באזור מזרח אירופה.

15 מיליון יורו מהסכום האמור שתזרים GE במסגרת העסקה, ישמשו להחזר הלוואת בעלים שהעמידו א.דורי ובעלי המניות האחרים לרונסון, כך שלאחר השלמת העסקה, יעמוד סך הלוואות הבעלים לרונסון על סכום כולל של כ-1 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully