וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: יש סיכוי להסדר; הארגונים ברשות: נרחיב הפסקת האש לגדה

אלוף בן

27.11.2006 / 6:57

צה"ל קיבל הנחיה להימנע מירי על חוליות קסאם; רקטה אחרונה נורתה אתמול ב-10 בבוקר



מאת אלוף בן, אבי יששכרוף ועמוס הראל

"מדינת ישראל כל כך חזקה, שהיא יכולה להרשות לעצמה להתאפק, כדי לתת הזדמנות של ממש להפסקת האש"; כך אמר אתמול ראש הממשלה אהוד אולמרט, בסיור בנגב. "הרי הפסקת האש היא לא המטרה העליונה", הוסיף אולמרט, "היא רק שלב בתהליך, שאנחנו מקווים שייצור דינמיקה שתביא למשא ומתן והידברות - ואולי גם תביא בסופו של דבר להסדר בינינו לבין הפלשתינאים". במקביל, הפלשתינאים הודיעו אתמול שבקרוב ידונו הפלגים השונים על הרחבת הפסקת האש גם לשטחי הגדה המערבית.



אמש הצטרפו גם גדודי חללי אל-אקצה בגדה להודעתם של הפלגים הפלשתיניים ברצועת עזה על הפסקת אש. בהודעה, שעליה חתומה הנהגת גדודי אל-אקצה, נאמר כי "הארגון החליט למען האינטרס הפלשתיני הלאומי וכדי להפסיק את סבלו של העם הפלשתיני לתת הזדמנות להנהגה המדינית ולדבוק בהפסקת האש".



כוחות צה"ל קיבלו אתמול הנחיה מפורשת מהמטכ"ל להימנע מפתיחה באש לעבר חוליות המשגרות רקטות קסאם מעזה לישראל. אתמול בבוקר, לפני כניסת הפסקת האש לתוקפה וזמן קצר לאחר מכן, נורו תשע רקטות. אחת הרקטות פגעה פגיעה ישירה בבית מגורים בשדרות, של משפחת גיגי. בני המשפחה הסתתרו בחדר מוגן ולא נפגעו. לבית עצמו נגרם נזק כבד. צה"ל לא הגיב על הירי. מאז 10 בבוקר אתמול, חדל הירי. בכירים בצה"ל מתחו אתמול ביקורת על ההסכם והשלכותיו. (עוד בעמוד 2)



ראש הממשלה, אהוד אולמרט, יישא היום נאום מדיני באזכרה השנתית לדוד בן גוריון בשדה בוקר. לשכתו סירבה למסור פרטים מהנאום, אולם אפשר להעריך שבעקבות הפסקת האש שהושגה ברצועת עזה, אולמרט יתייחס לתוכניותיו וציפיותיו מהתהליך המדיני עם הפלשתינאים.



מקורות מדיניים בירושלים העריכו אתמול, ששרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס תבקר השבוע בישראל וברשות הפלשתינית, כביטוי לתמיכת הממשל האמריקאי בהפסקת האש בעזה. רייס תבוא מחרתיים עם הנשיא ג'ורג' בוש לירדן, כדי להשתתף ב"ועידת העתיד" שיזם המלך עבדאללה, ולפגוש את ראש ממשלת עיראק, נורי אל-מאליכי.



לפי התוכנית המקורית, מסעם של בכירי הממשל לאזור היה אמור להתמקד בסוגיה העיראקית, אך עתה נראה שרייס תקדיש זמן גם לישראל ולפלשתינאים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully