וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשרד להגנת הסביבה יפתח בחקירה פלילית נגד מנכ"ל פז וזכיינים של החברה

אבי בר-אלי

27.11.2006 / 8:34

חשודים באי דיווח על דליפת דלק מתחנת פז טל הגשר בתל אביב; פז: מדובר בחקירה תמוהה



המשרד להגנת הסביבה החליט לפתוח בחקירה פלילית נגד מנכ"ל חברת פז, מודי בן ש"ך, וזכייני תחנת הדלק פז טל הגשר שברחוב יצחק שדה בתל אביב. לפי החשד, לא דיווחו אלה על דליפת דלק שאירעה בתחנה, ובנוסף - הקרקע שזוהמה בעקבות הדליפה לא טופלה.



לפני כחצי שנה ערכה נציגת מחוז תל אביב במשרד להגנת הסביבה סיור בתחנת פז טל הגשר, בו נלקחו דגימות קרקע שנמצאו מזוהמות. הממצאים העלו חשש כי מקור הזיהום בדליפה ממתקני התחנה שלא דווחה למשרד - דבר המהווה לכאורה עבירה על תקנות המים ועל הוראות חוק המים, והפרה של תנאי רישיון העסק למקום.



מפעילי התחנה, אבי מרגלית ופנינה ארווארד, מנהלה, איציק אזולאי ומנכ"ל חברת פז, מודי בן ש"ך, זומנו לשימוע בפני סגן מנהל המחוז. באי כוחם, עוה"ד רות דגן ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן ויריב פקטה טענו בדיון כי ייתכן שבכמה מתחנות הדלק התרחשו זיהומי הקרקע עוד לפני שיושמו התקנות הרלוונטיות, וכי לא היתה כל אינדיקציה לכך שהדליפה אירעה מהתחנה.



כאמור, עם תום השימוע ולאחר שמיעת טענות נציגי התחנה, הוחלט במרכז האכיפה כי תיפתח חקירה פלילית נגד התחנה, מפעיליה ובעליה.



מפז נמסר בתגובה: "פז עידכנה את המשרד להגנת הסביבה בחשד לזיהום בתחילת העבודות, ובמקביל מינתה חברת ייעוץ סביבתית כדי לבדוק את מצב הקרקע ולטפל בה ככל שיידרש. הקרקע אמנם פונתה לאתר מורשה לטיפול בפסולת. מבחינה סביבתית הזיהום שנובע מהשנים הרבות של פעילות התחנה טופל ויטופל בהתאם לסטנדרטים המחמירים ביותר. תמוה בעינינו כי המשרד בחר לטפל בבעיה באמצעות חקירה ובתי משפט".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully