וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה הקמתו של מתקן ההתפלה בשמרת; נחתם הסכם הזיכיון להקמת מתקן בחדרה

שרון קדמי

27.11.2006 / 8:51

מתוך ארבעה מתקנים שהיו אמורים לקום במסגרת המכרז יוקם מתקן אחד בלבד



הקמתו של מתקן ההתפלה בקיבוץ שמרת בוטלה, לאחר שהזכיינית, קבוצת יובלים, לא הצליחה להגיע להסכם פיננסי. בימים אלה מתקיים מו"מ בין המדינה לבין הזכיינית לגבי סכום הערבות שיחולט עקב ביטול ההקמה - כך נודע ל-TheMarker.



מדובר במתקן התפלה בעל כושר ייצור של 30 מיליון מ"ק מים בשנה. המכרז להקמתו פורסם ב-2003. במכרז זכתה יובלים, בה שותפות אלקו אחזקות, שמן תעשיות ו-VITANIA. בשנתיים האחרונות ניסתה הקבוצה להגיע לסגירה פיננסית של הפרויקט, שהיקפו כ-80 מיליון דולר, אך כשלה.



החשב הכללי באוצר, ירון זליכה, הודיע באחרונה ליובלים כי לא תקבל ארכות נוספות לקידום הפרויקט. עוד מסר כי אם הקבוצה תסכים להפסקת ההליך תחולט חלק מהערבות, ואם לא - תחולט הערבות כולה, בגובה 35 מיליון שקל, שהופקדה במועד הגשת ההצעה למכרז. בימים אלה מתקיים מו"מ בין הצדדים, ולפי ההערכות הסכום שיחולט יהיה כמחצית מגובה הערבות שהפקידה יובלים.



מדובר במכה נוספת לתחום ההתפלה, שכן מתוך ארבעה מתקנים שהיו אמורים לקום במסגרת המכרז, יוקם מתקן אחד בלבד - של קבוצת ויה מאריס בחוף פלמחים. שתי קבוצות נוספות שזכו במכרז הודיעו כי לא יקימו את המתקן: כרמל התפלה שהערבות שהפקידה חולטה, ו-TEI בה שותפות אשקוגן, טוראל ואינימה שפרשה לפני שחתמה על הסכם הזיכיון.



לעומת זאת, בשבוע שעבר נחתם הסכם הזיכיון עם קבוצת H2ID שזכתה במכרז להקמת מתקן ההתפלה הגדול בחדרה, בעל כושר ייצור של 100 מיליון מ"ק מים בשנה.



H2ID כוללת את החברות שיכון ובינוי ו-IDE טכנולוגיות שבבעלות קונצרן כימיקלים לישראל וקבוצת דלק. מתקן ההתפלה יוקם במתחם תחנת הכוח אורות רבין בשיטת BOT, שלפיה הזוכה יתכנן, יקים, יתפעל ויתחזק את המתקן, ויעבירו חזרה למדינה בתום 25 שנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully