וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: הבורסות בשיא של 3 שבועות; הערכות כי עופר ישתלט על חברות ספנות קוריאנית הקפיצו את מניות המגזר

TheMarker

27.11.2006 / 9:35

העליות על רקע שמועות על מיזוגים ורכישות; טוקיו התאוששה ב-1% וכמוה גם בורסת טייוואן



בורסות אסיה עלו לשיא של שלושה שבועות על רקע פעילות בתחום המיזוגים והרכישות. בורסת טוקיו, אשר ירדה בשבוע שעבר ב-2.2% - ירידה שבועית רביעית ברציפות - התאוששה היום ב-1%. בורסת טייוואן עלתה ב-1%, עלייה יומית עשירית ברציפות, ונסגרה ברמתה הגבוהה ביותר זה למעלה משש שנים. בורסת דרום קוריאה עלתה ב-0.1%; בורסת הונג קונג יורדת ב-0.5%. מדד MSCI של איזור אסיה והאוקיינוס השקט עלה ב-0.5% - רמתו הגבוהה ביותר מאז ה-7 בנובמבר.



אדוונסד סמיקונדקטור אנג'נירינג הטייוואנית, חברת אריזת השבבים הגדולה בעולם, זינקה ב-6.9% בעקבות הצעת רכש לא רשמית בסך 5.7 מיליארד דולר שקיבלה מקרן ההשתלטות קרלייל ומיו"ר החברה, ג'ייסון צ'אנג, המחזיק בנתח של 18% ממניות החברה.



יונייטד מיקרואלקטרוניקס, קבלנית ייצור השבבים לפי הזמנה השנייה בגודלה בעולם, זינקה ב-6.8% לאחר שהעיתון "אקונומיק דיילי ניוז" דיווח כי החברה עשויה להיות יעד השתלטות הבא של קרנות השקעה פרטיות. צ'רטרד סמיקונדקטור הסינגפורית, יצרנית השבבים לפי הזמנה השלישית בגודלה, עלתה ב-5.3%; טייוואן סמיקונדקטור, יצרנית השבבים לפי הזמנה הגדולה בעולם, הוסיפה 1.9%.



מניית הנג'ין שיפינג (Hanjin Shipping), חברת הספנות הגדולה ביותר בדרום קוריאה, זינקה ב-8% על רקע הערכות כי איש העסקים הישראלי סמי עופר עשוי להשתלט על החברה. ההערכות גברו בעקבות מותו אתמול של יו"ר החברה, צ'ו סון הו - אשר החזיק בנתח של 7% בחברה. בחודש שעבר דווח כי עופר הגדיל את החזקותיו בחברה ל-12.8% - נתח שהפך אותו לבעל המניות הגדול ביותר. אוורגרין הטייוואנית, חברת ספנות המכולות הגדולה ביותר באסיה, עלתה ב-4.9%; NOL (Neptune Orient Lines) הסינגפורית, חברת הספנות הרביעית בגודלה באסיה, הוסיפה 4.5%.



סאניו אלקטריק, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה היפאנית, נפלה בכ-5% לאחר שהזהירה בסוף השבוע כי תרשום הפסד של 50 מיליארד ין (430 מיליון דולר) בשנת הכספים הנוכחית המסתיימת בסוף מארס, בשל מכירות חלשות של מצלמות דיגיטליות וטלפונים סלולריים. החברה, שצפתה עד כה לרשום רווח שנתי של 20 מיליארד ין, הודיעה גם על כוונתה לפטר 2,200 עובדים במסגרת תוכנית ארגון מחדש.



במגזר התרופות בלטה איסיי (Eisai) - חברת התרופות הרביעית בגודלה ביפאן - אשר עלתה ב-3.3% בעקבות העלאת המלצה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully