וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה שברה שיא נוסף

טל לוי

27.11.2006 / 17:56

המעו"ף טיפס ב-0.6%. מדד הנדל"ן עלה ב-0.6%. עליות במניות הבנקים. מכתשים אגן הוסיפה 0.5%

הבורסה בתל אביב נסחרה גם היום בעליות שערים, שהרימו את המדדים לשיאים: מדד המעו"ף הוסיף 0.6% ונקבע ברמה של 924.68 נקודות. מדד תל אביב 100 הוסיף 0.5%. יציבות נרשמה בשוק הסולידי ומחזורי המסחר הסתכמו ב-1.3 כמיליארד שקל.

עיקר הירידות נרשמו במדד מניות הנדל"ן, שאיבד אתמול 1.4% בהמשך לירידה של 3% בשבוע שעבר. גם לאחר ירידות אלו, מציג מדד זה תשואה מרשימה של 76% מתחילת השנה.

עונת הדו"חות הכספיים נכנסת השבוע לישורת אחרונה, כאשר החברות צפויות לפרסם את הדו"חות עד יום חמישי הקרוב. בין היתר, צפויים להגיע דו"חות בנק לאומי ביום חמישי ודו"חות בנק דיסקונט ביום רביעי הקרוב. חברות גדולות שצפויות לפרסם דו"חות בימים הקרובים הן אי.די.בי, קבוצת דלק וכמה מחברות הביטוח.

נגיד בנק ישראל יודיע היום בשעה 18:30 על גובה הריבית במשק. ההערכה היא כי הריבית תורד ב-0.25% ל-5%. הורדת הריבית מקטינה את הכדאיות שבחיסכון ומעודדת את האזרחים לצרוך יותר. הגברת הצריכה מעוררת פעילות ומעלה את הביקוש לסחורות ומוצרים ומביאה להעלאת מחירם. באופן זה נוצרת אינפלציה. זו הסיבה שהורדת ריבית היא הכלי המרכזי בו משתמש בנק ישראל במטרה לווסת את האינפלציה, כלומר את רמת המחירים במשק. יעד האינפלציה שקבעה הממשלה עומד זה מספר שנים על אינפלציה של 3%-1%, אולם לפי שעה נראה כי האינפלציה מסתכמת בשיעור נמוך יותר, ומכאן הרצון של בנק ישראל לעודד צמיחה וליצור אינפלציה מתונה.

על אף שהאינפלציה גבוהה נחשבת לאויב הכלכלה, הרי שקיפאון במחירים מעיד למעשה על קיפאון שחל במשק. עם זאת, המצב מעט שונה כרגע, שכן הגורם העיקרי לאינפלציה הנמוכה אינו מגיע מגורמים פנימיים בישראל, אלא דווקא מגורמים חיצוניים, כמו שער הדולר ומחירי הנפט.

תוצר נוסף של הורדת הריבית הוא העלייה באטרקטיוויות של אפיקי השקעה אחרים ובמיוחד הבורסה, שצריכה לספק תשואה גבוהה מ-5% בלבד כדי להצדיק את ההשקעה בה. הורדת הריבית מקטינה איפוא את האטרקטיוויות שבחיסכון ה"בטוח", דוגמת פק"מ המספק ריבית הולכת וקטנה, ומגבירה את ההשקעות באפיקים אחרים.

את העליות היום הובילו מניות הבנקים כאשר הפועלים הוסיפה 1% ולאומי עלתה ב-0.5%. מניות הבנקים הגדולים נחלשו בשיעורים ניכרים למדי בשבוע האחרון. מאז תחילת השנה, עלתה מניית הפועלים בפחות מ-4% ואילו מניית לאומי הוסיפה פחות מ-2% בלבד. זאת, לעומת מדד המעו"ף שהוסיף יותר מ-12% מתחילת השנה.

מניית הבינלאומי עלתה ב-2.2% לאחר שהבנק הודיע הבוקר כי חתם על הסכם עם חברת דאטה סיסטמס, לפיה זו תספק לבנק שירותי מחשוב ותחזוקה למערך תשתיות המחשוב של הבנק. הבינלאומי ישלם תמורת שירותים אלה 637 מיליון שקל על פני 8 שנים. בהודעת הבורסה, מציינים כי מדובר בחיסכון של כ-17 מיליון שקל.

מכתשים אגן הוסיפה 0.5%. אברהם ביגר, יו"ר חברת מכתשים אגן ומבריא החברות הסדרתי של נוחי דנקנר, מונה על ידי דירקטוריון מכתשים אגן לתפקיד המנכ"ל. המינוי של ביגר כמנכ"ל אושר בשלב זה לשנה שבמהלכה יתכן שימונה מנכ"ל אחר לחברה. המינוי כפוף לאסיפת בעלי המניות של חברת מכתשים אגן. אברהם ביגר יחליף את שלמה ינאי שישמש החל במחצית הראשונה של 2007 כמנכ"ל חברת טבע. טבע איבדה 0.6%.

מדד הנדל"ן שנחלש בימים האחרונים חזר לטפס ב-0.6%. אלביט הדמיה איבדה 0.5%. החברה הבת, פלאזה סנטרס, שהונפקה לפני פחות מחודש בבורסה הראשית בלונדון, גייסה עוד כ-12 מיליון ליש"ט (23 מיליון דולר) לאחר שהחתמים בהנפקה מימשו את האופציה לרכוש מניות נוספות. בעקבות זאת, גדל סך הגיוס של החברה ל-166.2 מיליון ליש"ט (כ-320 מיליון דולר). פלאזה סנטרס מרכזת את פעילות הקניונים ומרכזי הקניות של החברה, בעיקר במרכז ומזרח אירופה. אלביט הדמיה סיימה את הרבעון השלישי של 2006 עם הפסד נקי של 7.9 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 78.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. ללא מימוש נכסי נדל"ן הסתכמו ההכנסות בכ-147.3 מיליון שקל, לעומת כ-117.5 מיליון שקל גידול של כ-25.4%.

אפריקה ישראל התאוששה בעלייה של 1.4%, לאחר שאיבדה 6.5% בשבוע האחרון. אפריקה המציגה תשואה של 85% מתחילת השנה, הודיעה הבוקר כי המועצה הציבורית של עיריית מוסקווה אישרה החודש את הפרויקט הענק שלה בהיקף של כ-330 אלף מ"ר. הפרויקט, המיועד בעיקר למגדלי משרדים, ימוקם בשטח שמעל פסי הרכבת המחברים את תחנת הרכבת בלרוס לתחנת הרכבת סבלבסקי. עלות הפרויקט נאמדת ביותר מ-330 מיליון דולר.

מניית טאו תשואות, שבשליטת אילן בן דב, הוסיפה 1.1%. טאו הודיעה היום כי רכשה, ביחד עם הפניקס, 50% מקניון מול הים שבאילת תמורת סכום משותף של 260.4 מיליון שקל. שוויו הנגזר של הקניון מן העסקה עומד על 925 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully