וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטנות סלולריות - לא אצל עשירים

ערן גבאי

27.11.2006 / 10:23

חברות הסלולר מאיימות שיקימו אנטנות רק באזורים בהם הפיצוי על ירידת ערך הנדל"ן יהיה נמוך

"אם יחייבו את חברות הסלולר בשיפוי מלא לעיריות המקומיות בגין ירידת ערך נדל"ן המצוי בקרבת אנטנות סלולריות, ברור לגמרי שנקים הרבה פחות אנטנות סלולריות. הקרינה שנפלטת ממכשיר הסלולר רק תעלה, והאנטנות יוקמו באזורים שבהם מחיר השיפוי עבורנו יהיה נמוך יותר. תבין לבד שלא מדובר באזורים של העשירים", כך אומר מנכ"ל של אחת מחברות הסלולר בשיחה ל-TheMarker.

פורום החברות הסלולריות, הגוף המשותף לשלוש חברות הסלולר ושאמון על טיפול בסוגיית האנטנות הסלולריות, זימן לפני כשבועיים דיון במשרד החינוך בשאלה כיצד לקיים הליך הסברה מסודר וממצה שיסייע לבתי הספר, להורים ולתלמידים, להבין כי דווקא הצבת אנטנות סלולריות במוסדות חינוך תקטין משמעותית את הקרינה שנפלטת ממכשיר הסלולר של הילדים, שגם כיום היא בלאו הכי נמוכה עשרות מונים מתקני הבריאות הבינלאומיים.

מנכ"ל של חברת סלולר מאשר כי הנושא עלה לדיון ומעסיק מאוד את חברות הסלולר. פורום החברות הסלולריות ידאג לערב בכך את המשרד להגנת הסביבה כדי שלא יוטל דופי בתהליך ההסברה ובכך שמעורבים בו לכאורה אינטרסים עסקיים של חברות הסלולר.

אתמול דווח ב-TheMarker כי ההליך לקביעת גובה השיפוי שבו יחויבו חברות הסלולר בפני העיריות המקומיות בגין ירידת ערך נדל"ן המצוי בקרבת אנטנות סלולריות - תקוע וכי אין לאף גורם שמעורב בו אינטרס לקדמו בעת הזו.

בסוף 2005 שונה אומנם חוק הקרינה הבלתי מייננת בישראל בקריאה שלישית בכנסת, אבל השאלה המשמעותית ביותר באשר לגובה השיפוי שבו יהיו חייבות חברות הסלולר לשפות את העיריות המקומיות בגין תביעות על נזקים וירידת ערך דירות בשל קרבתן לאנטנות - נותרה פתוחה.

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אמורה היתה לקבוע סופית את גובה השיפוי שיעבירו חברות הסלולר לעיריות המקומיות, אך לא עשתה זאת עד כה. בדיקה העלתה כי הסיבה לעיכוב ההחלטה היא בכך שרם בלינקוב, מנכ"ל משרד הפנים בחצי השנה האחרונה, שהוא גם יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, פסל עצמו מלדון בנושא כדי למנוע ניגוד אינטרסים עם עיסוקיו בעבר.

למשרד הפנים ולמועצה נוח להאט את התהליך מהסיבה הפשוטה שהמצב הנוכחי הוא מצב של מנצחים בלבד. העיריות המקומיות קיבלו את מה שרצו כבר בהחלטה הזמנית של המועצה, שחייבה את חברות הסלולר במתן שיפוי מלא (100%) בעבור כל תביעה שתוגש נגד הרשויות המקומיות בגין ירידת ערך דירות.

גם לחברות הסלולר לא נוח שהנושא ישוב לכותרות בזמן שהן עסוקות בקמפיין הסברה חשוב לציבור, וכן בעת שהן חרדות לכל פגיעה בשוויין לאור העובדה שסלקום ניצבת בפני הנפקה של מניותיה; פלאפון כבר החלה לגשש בין בתי ההשקעות לקראת הנפקת אג"ח; ובעלי המניות ב מחפשים את ההזדמנות למכור את מניותיהם. החלטה סופית של המועצה לתכנון ובנייה בסוגיית השיפוי טומנת בחובה סכנה לביצוע הפרשות מהותיות בדו"חות ופגיעה אפשרית בדירוג האשראי של החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully