וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז הרכבת הקלה: מקורב לבן אליעזר מייעץ לקבוצת מטרורייל

גיא לשם

27.11.2006 / 10:20

בנו של שר התשתיות הועסק על ידי משה קורניק, המייעץ לקבוצת מטרורייל



האם פועל שר התשתיות בנימין בן אליעזר למען קבוצת מטרורייל, אחת משתי המתמודדות במכרז להקמת הרכבת הקלה בגוש דן? בימים האחרונים הורה בן אליעזר לנציבות המים, הכפופה למשרדו לפנות לוועדת המכרזים של משרד האוצר בדרישה להקפיא את הדיונים בהצעות הקבוצות עד לקבלת חוות דעתה של הנציבות. ברקע הדברים טענותיה של מטרורייל לפיהן כריית העומק שמציעה MTS תסב נזק בלתי הפיך למאגר מי התהום של גוש דן.



לאחר הפרסום ב-TheMarker, שבו נחשפה בעיית מי התהום, פנה השר לנציבות וביקש כי תפעל בעניין. אנשי מקצוע בתחום המים והקרקע טענו אז כי ניתן לבצע את הכרייה בשתי השיטות המוצעות, אם הגוף המבצע יציע כיסוי עלויות מתאים. עמדת נציבות המים נוטה נגד שיטת כריית העומק של MTS. קבלת עמדתה של הנציבות עשויה לפסול את הצעת MTS ולהותיר את מטרורייל מתמודדת יחידה עוד לפני שלב בדיקת ההצעות הפיננסיות. עד עתה זכתה הצעתה של MTS לניקוד טכני גבוה יותר מאשר זה של החברה המתחרה.



ממידע שהגיע ל-TheMarker עולה כי לקבוצה שתיהנה, לכאורה, מעמדתו של שר התשתיות מייעץ איש העסקים משה קורניק, בעבר פעיל מרכזי במפלגת העבודה המקורב לשרים בן אליעזר ולסגן שר הביטחון אפרים סנה.



קורניק אף העסיק בעבר באחת החברות שבבעלותו את בנו של השר בן אליעזר. יצוין כי בעבר העסיק קורניק את בנו של מי שהיה מנכ"ל הרכבת, יוסי שניר, בתקופה שבה נדונו ברכבת פרויקטים להם עשוי היה קורניק לספק ציוד.



בתגובה מסר עו"ד אלדד יניב, פרקליטו של קורניק: "קורניק עוסק שנים הרבה ביעוץ בענייני תשתיות ותחבורה בישראל ובעולם לחברות ולגופים מהמובילים בעולם, ומייעץ בימים אלה לאף אחד מהמתמודדים במכרז הרכבת הקלה. קורניק לא מעסיק יועץ אחר זולת עצמו בשירותים אלה שהוא מעניק. קורניק לא שוחח עם משרד התשתיות או בעלי תפקיד מטעמו בקשר עם המכרז או עניינים הנוגעים בו".



יועץ התקשורת של שר התשתיות מסר בתגובה: "השר הנחה, באמצעות יועצו המקצועי, את נציבות המים לבדוק את ההשלכות של המכרז על משק מי התהום. כמו כן, פנה השר לחשב הכללי וביקש לשלב את מומחי נציבות המים ולהיוועץ בהם, כפי שמתחייב בחוק, וזאת מתוך אחריות ודאגה למשק המים בישראל. נציבות המים שלחה לפני יותר משלוש שנים - לפני כניסת בן אליעזר לתפקיד שר התשתיות - מכתב לגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה השונים ולעורכי המכרז, שבו היא מתריעה כי למכרז יש השלכות על משק המים בישראל, וכי היא מבקשת להיות שותפה להיבטים המקצועיים בתחום המים כפי שמחייב החוק".



היועץ מסר גם כי, "השר אינו מכיר את המתמודדים במכרז, שכזכור אינו בתחום סמכותו, ואינו מכיר כל קשר של איש זה או אחר למי מהמתמודדים. השר מכיר את קורניק יותר מ-20 שנה, והאיש לא שוחח עם השר בעניין הרכבת הקלה. אין כל קשר עסקי בין קורניק לבנו של השר, והוא לא הועסק על ידו. צר לי כי מתוך יריבויות עסקיות והבדלי גישה בין משרדיים, מנסים להכפיש את שמו של השר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully