וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: התחזקות היורו יום חמישי ברציפות מפילה את מניות היצואניות; עליות במגזר הנפט

TheMarker

27.11.2006 / 11:06

יצרנית התרופות באייר עולה ב-2.5% לאחר שעלתה על התחזיות



בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת. מניות של חברות אירופאיות עם מכירות גדולות מחוץ ליבשת נסחרות במגמה שלילית לאחר שהיורו התחזק זה היום החמישי ברציפות מול הדולר - רצף העליות הארוך ביותר זה שבעה חודשים. מנגד, רושם מגזר האנרגיה עליות לאחר שמחיר הנפט שב ועלה מעל לרמה של 60 דולר לחבית. בורסת לונדון עולה ב-0.1%; בורסת פרנקפורט מאבדת 0.1%; בורסת פאריס עולה ב-0.2%.



היורו מתחזק ב-0.2% מול הדולר לשער של 1.3118 דולר - רמתו הגבוה ביותר מול הדולר מאז חודש מארס 2005. היורו הוסיף 2.5% מול הדולר בחמישה ימי המסחר האחרונים - העלייה השבועית החדה ביותר מאז ינואר. התחזקות היורו מכבידה על מניותיהן של חברות שחלק ניכר מהכנסותיהן מקורו מחוץ לאירופה. ענקית התוכנה הגרמנית SAP מאבדת 1.1%; BAE סיסטמס (סימול BA.L), קבלנית הציוד הבטחוני הגדולה באירופה, יורדת ב-2.9%; דיימלר קרייזלר, יצרנית המכוניות החמישית בגודלה בעולם, יורדת ב-1.1%.



באייר (סימול BAYG.DE), יצרנית התרופות הגדולה בגרמניה, דיווחה היום על נפילה של 35% ברווח הרבעוני בעקבות הוצאות הקשורות למיזוג עם יצרנית התרופות שרינג. החברה רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 320 מיליון יורו (419 מיליון דולר) לעומת רווח של 493 מיליון יורו בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. עם זאת, תוצאות החברה היו גבוהות מתחזיות האנליסטים לרווח של 195 מיליון יורו. באייר, אשר מתכננת לקצץ עד 10% מכוח העבודה שלה בעקבות רכישת שרינג תמורת 17 מיליארד יורו (22.3 מיליארד דולר), דיווחה כי מכירותיה גדלו ברבעון ב-26% לעומת התקופה המקבילה, ל-7.8 מיליארד יורו (10.2 מיליארד דולר). מניית באייר עולה ב-2.4%.



מניות מגזר הנפט רושמות עליות לאחר שמחיר הנפט הגולמי בניו יורק שב וחצה את רמת ה-60 דולר לחבית. BP, חברת הנפט הגדולה באירופה, עולה ב-0.3%; טוטאל הצרפתית, חברת הנפט השלישית בגודלה ביבשת, מוסיפה 0.5%.



עליית מחיר הנפט באה לאחר ששר הנפט של סעודיה, עלי אל-נעימי, אמר בראיון כי ארצו עשויה לתמוך בקיצוץ נוסף במכסות התפוקה של ארגון אופ"ק. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסחרו במחיר של 60.2 דולר, עלייה של 96 סנט או 1.6%, במסחר לאחר הסגירה בבורסת הסחורות של ניו יורק.



קבלנית הבנייה הבריטית, וילסון בוודן (סימול WLB.L), מזנקת ב-12% לאחר שהודיעה על ניהול מגעים לרכישתה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully