וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: אנו מוכנים לשחרר אסירים פלשתינאים רבים - "גם שפוטים לתקופות ארוכות" - עם שחרורו של גלעד שליט

מיכל גרינברג

27.11.2006 / 13:20

רה"מ אמר כי הוא מוכן לבצע צעד זה כדי לקדם את האמון בין הצדדים



מאת מיכל גרינברג, אלוף בן, אבי יששכרוף ועמוס הראל



ישראל מוכנה לשחרר אסירים פלשתינאים רבים, "גם כאלה שנשפטו לתקופות ארוכות", עם שחרורו של החייל החטוף, גלעד שליט, כך אמר היום (שני) ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בנאום מדיני שנשא באזכרה השנתית לדוד בן גוריון בשדה בוקר. אולמרט אמר כי הוא מוכן לבצע צעד זה כדי לקדם את האמון בין הצדדים. "אמרתי זאת עם חטיפתו של שליט ולא שיניתי את דעתי", אמר אולמרט, "יום זה יכול להיות קרוב מאוד. אני מאמין שרבים מכם התעייפו מהמחיר של הקיצוניות".



אולמרט קרא עוד לפלשתינאים לכונן ממשלה חדשה, שתקבל את עקרונות הקוורטט מפת הדרכים ותשחרר את שליט; במקרה כזה, אמר, יהיה מוכן להיפגש עם יו"ר הרשות הפלשתיני, מחמוד עבאס (אבו מאזן), באופן מידי "במטרה לנהל דיאלוג אמיתי, פתוח, כן ורציני בינינו לביניכם".



אולמרט הוסיף כי דבר זה יאפשר להקים מדינה פלשתינית "אמיתית ובת קיימא, עם רציפות טריטוריאלית ביהודה ושומרון, מדינה שתהנה מריבונות מלאה עם גבולות מוגדרים". לדבריו, במסגרת זו ייקבעו גבולות מדינת ישראל בהתאם למה שציין הנשיא בוש במכתבו לשרון ב-14 באפריל 2004. "גבולות אלה יהיו שונים מאלה של היום", אמר ראש הממשלה. עוד אמר כי "נמצמצם באופן משמעותי את מחסומי הדרכים, נגדיל את חופש התנועה בשטחים, נקל את התנועה לאנשים ולסחורות".



אולמרט אמר אתמול בסיור בנגב כי "מדינת ישראל כל כך חזקה, שהיא יכולה להרשות לעצמה להתאפק, כדי לתת הזדמנות של ממש להפסקת האש. הרי הפסקת האש היא לא המטרה העליונה. היא רק שלב בתהליך, שאנחנו מקווים שייצור דינמיקה שתביא למשא ומתן והידברות - ואולי גם תביא בסופו של דבר להסדר בינינו לבין הפלשתינאים". במקביל, הפלשתינאים הודיעו אתמול שבקרוב ידונו הפלגים השונים על הרחבת הפסקת האש גם לשטחי הגדה המערבית.



הערכה בי-ם: רייס תגיע לישראל ולרשות



בתוך כך קרא היום סאיב עריקאת, יועצו המדיני של יו"ר אבו מאזן, קורא להרחיב במהירות את הפסקת האש המתקיימת ברצועת עזה, גם לגדה המערבית. "אני מקווה שנתקדם ביומיים הקרובים לקראת הסדרים דומים גם בגדה המערבית'', אמר עריקאת ל"גלי צה"ל".



מקורות מדיניים בירושלים העריכו אתמול, ששרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס תבקר השבוע בישראל וברשות הפלשתינית, כביטוי לתמיכת הממשל האמריקאי בהפסקת האש בעזה. רייס תבוא מחרתיים עם הנשיא ג'ורג' בוש לירדן, כדי להשתתף ב"ועידת העתיד" שיזם המלך עבדאללה, ולפגוש את ראש ממשלת עיראק, נורי אל-מאליכי.



לפי התוכנית המקורית, מסעם של בכירי הממשל לאזור היה אמור להתמקד בסוגיה העיראקית, אך עתה נראה שרייס תקדיש זמן גם לישראל ולפלשתינאים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully