וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט המחשוב של הבינלאומי מתייקר: הבנק ישלם עוד 70 מיליון שקל ל-EDS

רם דגן

27.11.2006 / 15:27

עלות הפרויקט שהיה קרוב לביטול תסתכם ב-637 מ' ש'; הבנק צפוי לחסוך כ-17 מ' ש' כל שנה לאחר השלמת הפרויקט



הבנק מציל את עסקת מיקור החוץ של שירותי המחשוב שלו לאחר שזו היתה קרובה לפיצוץ בחודשים האחרונים. הבנק דיווח היום, כי הסכים לשלם לחברת המחשוב EDS שבעים מיליון שקל נוספים עבור הפרויקט שיתפרס על פני 8 שנים. סך הכול, ישלם הבנק לחברה 637 מיליון שקל עבור שדרוג מערך המחשוב שיכלול את כל קבוצת הבינלאומי, לרבות אוצר החייל ו-U בנק על ידי קבוצת הבינלאומי בשנתיים האחרונות. הסיכום הראשוני על פרויקט מיקור החוץ הושג כבר לקראת סוף 2005, אולם זה היה קרוב לפיצוץ בעקבות מחלוקת בין הבנק ובין EDS לגבי העלות הסופית של הפרויקט.



בהודעה שפרסם היום הבנק, נאמר כי ההחלטה על הגדלת התשלום התקבלה לאחר בדיקת המלאים והיקף השירותים שנכללים במסגרת הפרויקט. הסכסוך בין הצדדים החל מייד לאחר שהבנק הודיע כי בחר ב-EDS לבצע את פרויקט מיקור החוץ שלו, ולא את IBM.



מספר חודשים לאחר תחילת הפרויקט, החלה EDS להעלות טענות לגבי העלויות הגבוהות שלו. לאורך השנה האחרונה, ניהלו הצדדים מו"מ בנוגע לתשלום למרות שחתמו על חוזה. בסופו של דבר, החליט הבינלאומי להיענות לחלק מהדרישות של חברת המחשוב מתוך הבנה שמדובר בהתקשרות למספר רב של שנים.



טרם הבחירה ב-EDS, ניהל הבינלאומי את מערך שירותי מחשוב שלו באמצעות מחלקת המחשוב של הבנק. בשנה שעברה הפך הבינלאומי לבנק הראשון שמוציא את שירותי מחשוב שלו למיקור חוץ - מהלך שנחשב לשכיח בקרב בנקים בינוניים בעולם. על פי הערכת הבינלאומי, צפוי הבנק לחסוך מדי שנה 17 מיליון שקל בעקבות המהלך. בבנק לא הפחיתו את עלויות שירותי המחשוב בדו"חות האחרונים למרות שבפועל כבר החלה EDS לספק לבנק שירותים מחשש שההסכם יופר. כעת, צפוי הבנק להציג שיפור בשורת הוצאות המחשוב שלו, ואף להביא לידי ביטוי את העלויות שנחסכו כבר ב-3 הרבעונים האחרונים, בהם נמנע הבנק מלבצע הפחתה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully