וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת אלשיך: נאמני קלאבמרקט לא עמדו בחובת ההנמקה בדחיית תביעות חוב

ארנון בן-יאיר

27.11.2006 / 17:41

לדבריה, חובת ההנמקה "כנראה לא היתה לנגד עיניהם של הנאמנים"



סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופטת ורדה אלשיך, ביקרה השבוע במלים חריפות את נאמני קלאבמרקט, עו"ד שלמה נס ורו"ח גבי טרבלסי, במסגרת החלטה בה חייבה את הנאמנים לפרט ולנמק את החלטותיהם על דחייה או דחייה חלקית של תביעות חוב של נושים בלתי מובטחים של הרשת. "על כל אחת ואחת מההכרעות בהוכחות החוב להיות מנומקת, באופן בהיר וקל להבנה, בין אם נדחתה ובין אם נתקבלה באופן חלקי. אין הנאמנים יוצאים ידי חובתם בהפניית הנושה לטבלה אשר רב הנסתר על הנגלה בה, בכל הקשור לעילות בגינן נדחים חלקים מתביעות החוב", נפסק.



ההחלטה ניתנה במסגרת ערעור של חברת דיפלומט מפיצים, שהוגש על ידי חדוה כהן-הרמתי ממשרד מ. פירון, על החלטת הנאמנים לקבל באופן חלקי תביעת חוב שהגישה להם החברה, ולא לאשר סך של כ-1.5 מיליון שקל. לטענת כהן-הרמתי, החלטת הנאמנים בטעות יסודה, והיה עליהם לאשר את תביעת החוב של החברה במלואה, בסך כ-14 מיליון שקל. לטענתה, הנאמנים לא עמדו בחובתם על פי תקנה 93 לתקנות פשיטת הרגל, ולא נימקו את החלטתם לדחות חלקית את תביעת החוב. הנאמנים צירפו להחלטתם שני נספחים - האחד טבלה, והשני מסמך שמהווה אמות מידה לטיפול בהכרעות חוב של ספקים. על פי הנטען, אין במסמכים אלה כדי לפרש מדוע דחו הנאמנים חלק מתביעת החוב של דיפלומט. לטענת כהן-הרמתי, אמות המידה ברובן אינן מתאימות לנסיבות המתקיימות בתביעת החוב של דיפלומט.

אלשיך הורתה לנאמנים לנמק בתוך 7 ימים, מדוע הם סבורים כי עמדו בדרישה לנמק את החלטותיהם בתביעות החוב, וביקשה כי ישקלו לקבל את הבקשה במובן זה שתביעת החוב של דיפלומט תוחזר אליהם לצורך מתן הנמקה להחלטתם. "למגינת הלב, הכרעת הנאמנים המצורפת לערעור זה איננה עומדת בדרישות התקנה. במאמר מוסגר אוסיף כי תקנה זו גם בהכרעות קודמות (שנשלחו לתגובתם)... טוב יעשו הנאמנים אם החלטתי זו, תהא לנגד עיניהם בהכרעותיהם הבאות", נקבע.



פשר (1700/05)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully