וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות יכריזו על סכסוך עבודה

תמרה טראובמן

27.11.2006 / 19:48

הסיבה - משרד האוצר סירב להתחיל במשא ומתן עמם על הסכם שכר חדש



ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות יכריזו השבוע על סכסוך עבודה, לאחר שמשרד האוצר סירב להתחיל במשא ומתן עמם על הסכם שכר חדש. באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ובאוניברסיטה העברית בירושלים הכריזו הארגונים על סכסוך העבודה אתמול, ובהמשך השבוע צפויים הארגונים בשאר האוניברסיטאות להכריז גם הם על סכסוך עבודה.



תוקף הסכם השכר של המרצים בסגל הבכיר באוניברסיטאות פג ב-2001. לדברי יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל, פרופ' צבי הכהן, שכר המרצים נשחק בכ-8%. לדבריו, מזה כשנה הם מנהלים משא ומתן עם ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), אך ראשי האוניברסיטאות אינם יכולים להתחייב לדבר ללא שהשיגו קודם לכן הסכמות מהאוצר.



משרד האוצר מסרב לדון בסוגיית שכר הסגל לפני שיגובשו קווים מרכזיים במשא ומתן עם ההסתדרות לגבי כלל העובדים במגזר הציבורי. משא ומתן זה צפוי להתחיל בדצמבר. בתגובה שמסר היום דובר משרד האוצר נאמר כי זהו הנוהג המקובל, והדבר אף סוכם בפגישה שהתקיימה לפני כשבועיים בין הממונה על השכר במשרד האוצר, אלי כהן, ויו"ר ועדת השכר של ור"ה, פרופ' נדב לירון.



עם זאת, הכהן, ציין כי לירון אינו מייצג את עובדי הסגל האקדמי, ועובדי האוניברסיטאות אינם מאוגדים באוניברסיטאות אלא בארגונים יציגים נפרדים. לדבריו, "היות והסגל עובד בלי הסכם שכר מדצמבר 2001, זו חוצפה להגיד שעכשיו אנחנו צריכים לחכות עד שייקבעו הכללים עם ההסתדרות. האוצר חייב על פי הנורמות לנהל משא ומתן, הממונה על השכר מנצל את סמכותו לקבוע מתי ניתן לתת הטבות במשק הציבורי כדי לעכב התחלה של משא ומתן. אם כתוצאה מזה יושבתו האוניברסיטאות, זו תהיה אחריותו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully