וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר התריע לפני כחודש במכתב למטה הארצי ולשב"ס כי בני סלע מתכנן לברוח

רוני זינגר-חרותי

27.11.2006 / 22:39

ב-19 באוקטובר כתב שוטר מכתב המתאר את התנהגותו הפרובוקטיווית של סלע והמליץ לפקח עליו בצורה הדוקה יותר



מכתב המתריע מפני האפשרות שהאנס בני סלע ינסה להימלט, נשלח לפני כחודש על ידי שוטר ליווי ממשטרת מרחב השפלה. המכתב נשלח אל המטה הארצי במשטרה וכן לידי שירות בתי הסוהר (שב"ס), ומוען לידי מפקד מתקן המעבר בכלא ניצן, ולמפקד כלא אשל, הכלא בו היה כלוא סלע. במכתב הומלץ לפקח על ליוויו של האסיר סלע בצורה הדוקה יותר, ואף להשתמש לצורך כך ביחידת הליווי של השב"ס "נחשון", ולא להסתפק בליווי המשטרה.



שוטרי הליווי של משטרת מרחב השפלה ליוו חמש פעמים בחצי השנה האחרונה את סלע לדיונים שונים בבית משפט השלום בראשון לציון. השוטרים ליוו את סלע על פי נוהל של אסיר הידוע כ"ברחן", ואולם האירוע שהתרחש ב-19 באוקטובר היה יוצא דופן והביא לכתיבתו של מכתב מפורט וארוך על ידי שוטר ליווי, שפרט את סכנת הבריחה הטמונה בסלע.



סלע התנגד כי יכבלו את ידיו ורגליו



בתום דיון משפטי בעניינו ניגשו שוטרי הליווי לסלע וביקשו לכבול אותו בידיו וברגליו. סלע התנגד לכך בטענה שטרם קיבל את פרוטוקול הדיון שלו ואמר שרק אחר כך יסכים להיכבל. השוטרים התעקשו ועל כן נאלצו לכפות את רצונם בכוח פיזי על סלע. מאוחר יותר הגיש סלע בילה על הכוח שהופעל כלפיו, אך במשטרה אמרו היום (שני) כי הכוח היה סביר בהתחשב בהתנגדותו.



סלע הועלה על ניידת המשטרה כשהוא אזוק בידיו וברגליו, אך בשלב מסוים בנסיעה הוא התעלף, או כפי שאמרו במשטרה - העמיד פנים כמתעלף. "במקום לעצור במקום ולהזעיק אמבולנס, התייעצו שוטרי הליווי עם הקצין האחראי עליהם, וזה הורה להם שלא לעצור בדרך, אלא להגיע מיד לתחנת משטרת רמלה ולבצע שם בדיקת רופא", סיפר מפקד מרחב השפלה, ניצב משנה יפרח דוכובני. סלע הובא לתחנה, שם נבדק על ידי רופא ששלח אותו לבדיקות מפורטות יותר בבית החולים אסף הרופא. לצורך כך זומנו למקום שוטרים נוספים, שליוו את סלע לבדיקות, שבהן התברר כי לא סבל מבעיה רפואית. לאחר תום האירוע החליטו שוטרי הליווי להתריע על התנהגותו הפרובוקטיווית של סלע.



"ביקשנו מאחד השוטרים לתעד את כל האירוע. השוטר כתב כי על פי ניסיונו הוא חושב שהתנהגותו של סלע היתה תרגיל בכדי לנסות ולחפש את פירצת ההימלטות", סיפר נצ"מ דוכובני. המכתב, שנשלח כאמור למטה הארצי ולשב"ס, כלל מספר דפים שתיארו במפורט את שאירע. שוטרי הליווי אף שוחחו בעניין עם קצין הביטחון של מתקן המעבר בכלא ניצן.



בסוף השבוע החליט מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב דוד צור, להעביר את שני שוטרי הליווי שהיו אחראים על סלע בזמן שברח ליחידה משטרתית אחרת.



טביעות אצבעותיו של סלע לא התגלו, במשטרה מניחים כי השתמש בכפפות



בתוך כך הפחיתה המשטרה את היקף החיפושים בתל אביב, ועתה משתתפים בהם כמה מאות שוטרים, הפועלים, בין היתר, במישור הסמוי. אתמול דיווח תושב השרון שטען כי הוא מכיר את סלע היטב, כי ראה את סלע באזור. טביעות אצבעותיו של סלע לא התגלו על זוג האופניים שנמצא הבוקר באזור מושב עין-שריד שבשרון. אולם במשטרה מניחים כי אם אכן מדובר בסלע, הוא השתמש בכפפות או גרביים לכסות את ידיו כדי למנוע את זיהויו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully