וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקזיט שני ביום: ניאוסטאר רוכשת את הסטארט אפ פולו-אפ תמורת 139 מיליון דולר

גיא גרימלנד

27.11.2006 / 23:41

זאת לאחר שאייטמפילד הודיעה היום על רכישתה על ידי אינפורמטיקה; העסקה משקפת מימוש של כ-4.5 על הכסף



ההיי-טק הישראלי ממשיך לרתוח. מוקדם יותר היום הודיעה אינפורמטיקה על רכישת אייטמפילד תמורת 55 מיליון דולר, ול-TheMarker נודע כי גם חברת הסטארט אפ פולו-אפ נרכשת תמורת סכום עתק של כ-140 מיליון דולר. הרוכשת היא חברת נייסטאר (NeuStar), ספקית שירותי תקשורת אמריקאית הנסחרת בבורסה לניירות ערך של ניו יורק. בעקבות הרכישה, נייסטאר צופה כי היקף ההכנסות של פולו-אפ בשנת 2007 יגיע ל-25 מיליון דולר וליותר מכפול מכך ב-2008.



מדובר באקזיט נאה ביותר לקרנות ההון סיכון שהשקיעו בחברה, ובמיוחד לכרמל ונצ'רס, שזהו האקזיט הראשון שלה. עוד מרוויחה היא סקויה קפיטל, שהובילה את סיבוב ההשקעה האחרון בחברה שהסתכם בכ-12 מיליון דולר (בו השתתפו גם המשקיעים הקיימים בחברה: כרמל, סטאר ונצ'רס, סימנס ונצ'רס, כור והחברה לישראל). לפי נתוני IVC-ONLINE, קרנות ההון סיכון השקיעו בסך הכל כ-30
מיליון דולר בפולואפ.



פולואפ מספקת פלטפורמות שירותי תקשורת למכשירי טלפון סלולריים. בחברה עובדים כיום כ-160 עובדים, רובם במשרדי החברה בחו"ל. החברה פועלת בשוקי הטלקום הבינלאומיים ומנוהלת מבריטניה כשרוב חטיבת המחקר והפיתוח שלה מצוי בחיפה.



החברה הוקמה ב-1999 על ידי קבוצה מגובשת של יזמים בהובלת דותן וולך. וולך החזיק בעבר בתפקידים שונים בחטיבת ה-VoIP של חברת הטלקום ECI. החברה פיתחה את פלטפורמת iFollow שמיועדת לספקי שירותים סלולריים ומאפשרת להם להציע שירותי מסרים מיידים ניידים מבוססי מיקום.
המטרה היא לאפשר מעבר תקשורת בין טלפונים סלולריים למחשבים. הפלטפורמה של החברה מאפשרת, בין השאר, ללקוחותיה להציע מגוון שירותים מתקדמים בסלולר, שהם מבוססי רשימות נוכחות כפי שיש בתוכנות מסרים מיידיים.



חיים סדגר, שותף מנהל בקרן ההון סיכון סקויה ישראל, מסר ל-TheMarker: "ההיכרות שלי עם דותן וולך החלה כבר בשנת 99'. סיפור ההשקעה בחברה הוא מעניין. לפני יותר משנה חזרנו יחד בטיסה, באוטובוס בדרך לטרמינל התעניינתי בשלומו. הוא סיפר שלחברה הולך מצוין. הצעתי להשקיע בו והוא הסכים".



לסקויה זהו אקזיט שני בתוך שבועיים, לאחר מכירת הסטארט אפ טופיו לנטוורק אפליינס תמורת 160 מיליון דולר. לכרמל ונצ'רס זהו האקזיט הראשון. עבור נייסטאר זוהי רכישה ראשונה מחוץ לישראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully