וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים משכו את הבורסה לירידות

נתן שבע

28.11.2006 / 17:28

לאומי והפועלים איבדו 1.5% כל אחת. מכתשים אגן זינקה 16% בכשלושה שבועות. אפריקה נחלשה קלות לאחר הורדת המלצה

המגמה החיובית שאיפיינה את המסחר בבורסה בימים האחרונים נקטעה היום, למרות הורדת הריבית ועל רקע גל מימושים שתקף את הבורסות בארה"ב. מדד המעו"ף השיל 0.3% לרמה של 922 נקודות, מדד תל אביב 100 איבד 0.4% ל-928 נקודות ומדד התל-טק ירד ב-1.8%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.2 מיליארד שקל.

כצפוי, הוריד אתמול נגיד בנק ישראל את הריבית ב-0.25% לרמה של 5%, ועתה פער הריביות בין ישראל לארה"ב עומד על 0.25% לטובת ארה"ב. החלטת הפד על גובה הריבית תיקבע רק ב-12 בדצמבר.

הורדת הריבית מאיצה את הפעילות העסקית, והיא טובה לבורסה גם מבחינת כניסה של משקיעים לשוק - בעקבות הירידה באטרקטיוויות של האפיקים האלטרנטיווים. עם זאת, ההורדה האחרונה יותר מגולמת בשוק ולא נראה כי היתה לה השפעה משמעותית על המסחר. גם בשוק המט"ח מגיב הדולר באדישות להחלטה, כאשר הוא המשיך להיחלש אחרי קביעת היציג לרמה של 4.28 שקלים.

את המגמה השלילית הובילו מניות הבנקים הגדולים, שריכזו את המחזורים הגבוהים בשוק. ההפועלים השילה 1.4% ולאומי ירדה 1.5%. מתחילת השנה מניות הבנקים הניבו תשואה כמעט אפסית, כאשר המדדים המובילים טיפסו בכ-12%.

אפריקה ישראל איבדה 0.2% לאחר שכבר איבדה יותר מ-1.5% במהלך המסחר. המניה איבדה 6.5% בשבוע האחרון, גם בעקבות הדו"חות הכספיים שפירסמה השבוע. היום חתכו ב-UBS את המלצתם למניה מ"קנייה" ל"החזק" ואת מחיר היעד העלו קלות ל-310 שקל - כ-5% מעל מחירה של המניה היום בפתיחת המסחר.

השבוע יסתיים זרם הדו"חות הכספיים, כאשר ריטליקס פירסמה היום את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה, שתאמו את אזהרת הרווח שפירסמה. כנראה שלמשקיעים היו ציפיות שהחברה תפתיע, והמניה השילה 2%.

מכתשים אגן עלתה ב-1.4% והשלימה זינוק של 16% בשלושה שבועות. ב-UBS העריכו אתמול כי ייתכן שהמשקיעים מצפים להתאוששות מסוימת בתוצאות החברה ב-2007, לצד הזינוקים במחירי הגרעינים והירידה במחירי הנפט.

כי"ל עלתה ב-1.5% על רקע המלצה חמה של בנק ההשקעות הקנדי BMO קפיטל, שהציב למניה מחיר יעד של 30.1 שקל - 22% מעל מחירה של המניה הבוקר. ההמלצה היא די חריגה בנוף ובמחיר היעד שלה, לאחר שאנליסטים אחדים חתכו את המלצתם למניה, לאור הזינוק המרשים שביצעה מתחילת השנה.

מניית גזית, החברה האם של גזית גלוב שזוהי בעצם גם אחזקתה היחידה, קיבלה המלצת "קנייה" מאי.בי.אי במחיר יעד של 140 שקל - 22% מעל מחירה של המניה בשוק. גזית הוסיפה 5% במחזור ער של 10 מיליון שקל - פי 9 מהמחזור היומי בה.

בזק איבדה 0.1% למרות חלוקת דיווינד נוספת בסך של 300 מיליון שקל, עליה הודיעה החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully