וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר סופית פרויקט כביש 531; המכרז יתפרסם תוך זמן קצר

שרון קדמי

28.11.2006 / 9:34

מענק ההקמה צפוי לעמוד על 70% מעלות סלילת הכביש שהם כ-1.2 מיליארד שקל



פרויקט גדול נוסף בתחום התשתיות צפוי לצאת לדרך תוך זמן קצר. הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) דחתה שלשום את ההתנגדויות לתוכנית ואישרה אתמול סופית את פרויקט כביש 531 שעלותו הכוללת כ-2.8 מיליארד שקל. הפרויקט כולל סלילת כביש מאיזור מחלף נחשונים בכביש חוצה ישראל במזרח ועד לכביש החוף באיזור שפיים במערב וכן מסילת רכבת לאורך תוואי הכביש. ל-TheMarker נודע, כי המכרז צפוי להתפרסם תוך זמן קצר ומענק ההקמה במכרז צפוי לעמוד על כ-70% מעלות סלילת הכביש בפרויקט שהם כ-1.2 מיליארד שקל מתוך עלות סלילה כוללת של 1.7 מיליארד שקל.



5 קבוצות שניגשו לשלב המיון המוקדם ועברו אותו צפויות לגשת למכרז בהן קבוצת שפיר-רויכמן, הכוללת את שפיר הנדסה והאחים רויכמן; קבוצת דרך השרון, הכוללת את שיכון עובדים ואשטרום; קבוצת חוצי השרון, הכוללת את החברות ארנסון ואלקטרה; קבוצה הכוללת את חברת הראל השקעות וביטוח, וחברת רולידר וקבוצת חברת דניה סיבוס של אפריקה ישראל עברו בהצלחה את המיון המוקדם. 5 הקבוצות המתינו למעלה משנה מאז המכרז המוקדם, דבר הנחשב חריג מאוד במכרזים בתחום התשתיות. מסמכי המכרז הושלמו כבר לפני כמה שבועות ולמעשה משרדי האוצר והתחבורה המתינו להחלטת הות"ל בנושא.



על פי הערכות, חברות תשתית בינלאומיות הפועלות בישראל וכאלה הצפויות להתחיל לפעול, בין השאר במכרז הרכבת הקלה בתל אביב, עשויות להצטרף לאחת הקבוצות המתמודדות במכרז זה.

מדובר באחד מכבישי הרוחב החשובים ביותר המקודמים כיום. כביש 531 ישמש כביש פרברי מהיר בצפון גוש דן. אורכו יהיה כ-20 קילומטר, מתוכם ארבעה קילומטרים כהארכה של נתיבי איילון ממחלף שבעת הכוכבים ועד מחלף רשפון. הכביש סוגר למעשה את המעטפת של גוש דן, כביש 6 במזרח, כביש 2 וכביש 20 במערב, כביש 431 בדרום וכביש 531 בצפון ולמעשה ניתן יהיה לעקוף את גוש דן מכל צדדיו.



הכביש יאפשר נגישות להרצליה, רעננה והוד השרון, ויכלול 11 מחלפים. המכרז מתייחס רק לחלק המערבי של הכביש: מצומת רעננה דרום ועד לחיבור עם כביש החוף במחלף שפיים. מדובר בפרויקט הקמה ותחזוקה של הכביש שבו היזם מתכנן, מקים, מתחזק ומתפעל את הכביש במשך 25 שנה, ומקבל תשלום קבוע מהמדינה. בסיום התקופה יעבור הכביש לידי המדינה. תפקידו של מענק ההקמה בפרויקט כפול והוא משמש תמריץ כלכלי בעבור היזם, ובנוסף מוזיל את עלויות המימון של הפרויקט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully