וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכני הביטוח גובים דמי טיפול מלקוחות עסקיים

הארץ

13.8.2001 / 8:52

השינוי בא בעקבות ירידת העמלות שהסוכנים מקבלים מחברות הביטוח עבור מכירת הפוליסות

מאת שלומי שפר

סוכני הביטוח החלו באחרונה לגבות דמי טיפול על השירותים שהם נותנים לחברות השונות, להן הם מוכרים פוליסות ביטוח חיים. השינוי בא בעקבות ירידת העמלות שהסוכנים מקבלים מחברות הביטוח עבור מכירת הפוליסות, ובעקבות הדרישה של החברות המבטחות את עובדיהן מהסוכנים לבטח אותם בפוליסות מוטות חיסכון. עבור פוליסות מוטות חיסכון (בעלות מרכיב ריסק נמוך) הסוכנים מקבלים עמלות נמוכות מחברות הביטוח. בכיר בענף אמר כי הוא צופה שהשוק יעבור בהדרגה להתקשרויות מסוג זה.

לדברי האקטואר שחר לוי מחברת הייעוץ הפנסיוני-רול, השיטה הנהוגה היא פתיחת חשבון עמלות בו חברת הביטוח מפקידה את עמלות הסוכן, ובמקביל קביעת דמי טיפול חודשיים שהסוכן יקבל מהחברה לה הוא נותן שירותים. אם בסוף החודש העמלות שהתקבלו מחברת הביטוח לא הגיעו לסכום דמי הטיפול שנקבע מראש, החברה שקיבלה את השירות מהסוכן משלימה את ההפרש.

לפי חלק מההסכמים בין הסוכנים לחברות הביטוח במקרה בו בחשבון העמלות מצטבר סכום גבוה מסכום דמי הטיפול שנקבע מראש, הסוכנים צריכים להחזיר את הסכום העודף לחברה. החזרת הסכום העודף נעשית לרוב על ידי קיזוז דמי הטיפול.

לדברי לוי, "הרעיון הוא כי החברה המקבלת את השירותים מהלקוח רוצה להבטיח שהשירות שתקבל יהיה מקצועי, ולכן היא מעדיפה לקבוע תעריף דמי טיפול לסוכן".

לדברי נשיא לשכת סוכני הביטוח, זאב וינר, "טענתו מלפני כמה שבועות שסוכני הביטוח צריכים להיות מתוגמלים על השירותים שהם נותנים נפלה על אזניים קשובות. עבודה שנעשית בחינם לא שווה דבר. מי שרוצה לקבל ייעוץ מקצועי יידע כי הוא חייב לשלם עליו".

המשנה למנכ"ל חברת הביטוח כלל, חנה הולצשטיין, אמרה כי יש סוכנים המוכרים פוליסות ביטוח עם 100% חיסכון והעמלות שהם מקבלים עליהן נמוכות ביותר. משום כך, אותם סוכנים מבטיחים את עצמם על ידי קבלת דמי טיפול מהחברות להן ניתן השירות. לדבריה, חברות הביטוח אינן נפגעות מתהליך זה שכן ההבדל במרווחים בין מרכיב הריסק למרכיב החיסכון הצטמצמו בתקופה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully