וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: 86% מהגולשים מודאגים מרמת האבטחה בעת קנייה ברשת

הארץ

13.8.2001 / 9:03

מהמחקר, שנערך על-ידי גרטנר בקרב 7,000 אמריקאים, עולה כי 83% מהגולשים חוששים למסור מספר כרטיס אשראי

מאת יובל דרור

מחקר חדש של חברת GartnerG2 מגלה כי 86% מהאמריקאים באינטרנט מודאגים מההגנה על מספר חשבון הבנק שלהם בעת ביצוע עסקות מקוונות. 83% הביעו דאגה דומה בנוגע להגנה על מספר הביטוח הלאומי ומספר כרטיס האשראי שלהם.

בשנים האחרונות חושפים מחקרים כי אחד הגורמים העיקריים לבלימת התקדמות המסחר האלקטרוני הוא חששם של גולשים ממסירת פרטים אישיים. ואכן, יותר מ-60% ממשתתפי המחקר החדש, שכלל כ-7,000 בוגרים, אמרו כי החשש לפגיעה בפרטיותם מונע מהם לעשות עסקים ברשת. בנוסף, יותר מ-50% מאלה המבצעים רכישות ברשת אמרו כי הם חשים אי נוחות בעת מסירת מידע אישי.

בתשובה לשאלה מדוע הם חוששים מפני מסירת מידע ציינו הנשאלים את הפריצות באינטרנט. עם זאת, עורכי המחקר ציינו כי רבים מהנשאלים גילו חוסר בקיאות בנוגע לשיטות אבטחה, עובדה שתרמה למידת הביטחון המועטה שלהם בהגנה על עסקות מקוונות. מנהל שיווק ומכירות בגרטנר המזרח התיכון, פיליפ ליבמן, האחראי בין היתר לתחום הסחר האלקטרוני, העריך כי מחקר מקביל בשוק הישראלי היה מגלה נתונים דומים.

בגרטנר אמרו כי רק כמחצית מהאמריקאים המשתמשים באינטרנט נוהגים גם לקנות בו סחורות ושירותים, ועל פי הערכת החברה, הקמעוניות המקוונות יכולות למשוך חלק מהמחצית הנותרת באמצעות טיפוח אמצעי הפרטיות וההגנה שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully