וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד דסאו הגיש קובלנה פלילית נגד מורי גולדמן

ארנון בן-יאיר

28.11.2006 / 10:47

איל הנדל"ן הקנדי אמר בכתבה בעיתון כי "דסאו הוא פושע"



הסכסוך המתוקשר בין היהלומן לשעבר עודד דסאו לאיל הנדל"ו הקנדי, מורי גולדמן, גולש מהמגרש האזרחי לפלילי. דסאו הגיש לבית משפט השלום בתל אביב, באמצעות עו"ד שלומי תורג'מן, קובלנה פלילית נגד גולדמן בגין פרסום לכאורה של לשון הרע. לטענת דסאו, בכתבה עיתונאית אמר גולדמן כי "דסאו הוא פושע", "הוא לא ברמה התרבותית שלי", "דסאו גנב את הכסף שלי" ועוד אמירות פוגעניות אחרות.



לטענת דסאו, דבריו של גולדמן בשקר יסודם, והם נאמרו בכוונה לפגוע בקובל ובעסקו. עוד טוען דסאו כי הדברים גרמו להשפלתו, ומהווים פרסום לשון הרע. חוק איסור לשון הרע מאפשר למי שהיה מושא לפרסום פוגע לנקוט בהליך פלילי נגד הפוגע, שמנוהל באופן פרטי בדרך של קובלנה, ולא על ידי התביעה הכללית. במקרה כזה יהיה על הקובל להוכיח כי הפרסום נעשה "בכוונה לפגוע", ונעשה לשני בני אדם או יותר.



בין גולדמן לדסאו נתגלע סכסוך בעניין סך של 5 מיליון דולר שנטל דסאו מגולדמן לצורך רכישת חברת אמד פיתוח נדל"ן. גולדמן תובע מדסאו להשיב לו את הסכום, שלטענתו ניתנו לו כהלוואה לצורך רכישת 50% מאמד. דסאו טוען במסגרת הקובלנה, כי מעבר לסכום האמור ששולם כמקדמה, גולדמן התחייב לממן את עסקת הרכישה בא ופן מלא בסך 75 מיליון דולר, ואולם בהמשך ניתק מגע עם דסאו וכתוצאה מכך העסקה נכשלה. לטענתו, כדי שהמקדמה לא תרד לטימיון, הוא המחה אותה לגוף כלכלי אחר.



לדברי עו"ד תורג'מן, דסאו בחר להגיש קובלנה פלילית נגד גולדמן ולא תביעה כספית, משום שהוא היה מעוניין שגולדמן ישלם את מלוא המחיר עבור מעשיו הקשים, ומשום שהעניין שהנחה אותו הוא ניקוי מלא של שמו ולא בצע כסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully