וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שהציעה ריבית של 11% על אג"ח, מאגמה - לשעבר נרות ירושלים - לא הצליחה לגייס את מלוא הסכום המתוכנן

טל לוי

28.11.2006 / 15:44

כך נודע ל-TheMarker; סכום הגיוס ירד מ-50 מיליון שקל ל-35 מיליון שקל



לפעמים ריבית גבוהה אינה מספיקה. חברת , לשעבר נרות ירושלים, אמנם הציעה למשקיעים ריבית נאה של 11% על איגרות חוב מתוצרתה, אולם עדיין לא הצליחה לגייס את מלוא הסכום בו היתה מעוניינת. כך נודע ל-TheMarker. מאגמה, המייצרת ומייבאת נרות דקורטיוויים, התכוונה לגייס 50 מיליון שקל, אולם בסופו של דבר התפשרה על סכום של 35 מיליון שקל. את ההנפקה הוביל כלל חיתום.



כאשר גוף מעוניין לגייס כסף, הוא מציע למשקיעים ריבית מסויימת, כאשר שאיפת המשקיעים היא לזכות בריבית (תשואה) גבוהה ככל האפשר, בעוד שהחברה המגייסת מעוניינת לגייס את הכסף במחיר (ריבית) נמוך. גובה הריבית במכרז מושפע משיקולים שונים ובראשם השאלה "האם תוכל החברה לפרוע ולהחזיר את התחייבויותיה למשקיעים?".



מדד היחס לפיו קובעים את הריבית הוא הגוף היציב ביותר כלומר איגרות החוב שמנפיקה ממשלת ישראל. חברה יציבה תגייס כסף בריבית גבוהה אך במעט מזו שמציעה איגרת חוב ממשלתית לתקופה דומה. ריבית של 11% נחשבת לגבוהה במיוחד. איגרות החוב (להמרה) שהנפיקה מאגמה הם לתקופה של 5 שנים כאשר מדינת ישראל מציעה עבור תקופה זו ריבית של 3.63% + הצמדה למדד.



מאגמה עדיין לא פירסמה את הדו"חות הכספיים לרבעון ה-3 כך שניתן להסתמך רק על הדו"חות שפורסמו לפני כ-3 חודשים. מאגמה סיימה את הרבעון השני של 2006 עם ירידה של 27% בהכנסות ל-2.8 מיליון דולר ובהפסד של כמיליון דולר.



בשבועיים האחרונים נרשמו בשוק כמה וכמה הנפקות שהסתיימו בצמצום של היקף ההנפקה, או אפילו בוטלו כליל. כך למשל, גיוס של 50 מיליון שקל עבור יצרנית ציוד ראיית הלילה, בוטל, וגם מגדלי גינדי ביטלה גיוס. חברת הנדל"ן פינדון צימצמה את ההנפקה מ-40 מיליון שקל ל-28 בלבד. חברת היזמות הקבלנית חפציבה צמצמה את ההנפקה מ-280 מיליון שקל ל-196 מיליון שקל על אף שהציעו ריבית ממוצעת של כ-9%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully