וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה בת של מיקרומדיק תתחיל בניסוי קליני בערכה שפיתחה לבדיקת סרטן הפה

שרון שפורר

28.11.2006 / 16:20

מיקרומדיק משלימה עליות של כ-33% בחודש וחצי אך שווייה עדיין נמוך - כ-19 מ' ש'



מניות חברת עולות בשעה זו בכ-4% בבורסה בתל אביב במחזור ער פי 4 בערך מהרגיל עבורן של כ-400 אלף שקל, אחרי שדיווחה על תחילת "ניסוי רפואי נרחב בבני אדם בארה"ב". מיקרומדיק משלימה בימים אלו מהלך עליות של כ-33% מאז אמצע אוקטובר, אם כי שווי השוק של החברה המשתייכת לסקטור מדעי החיים עדיין נמוך ומסתכם בכ-19 מיליון שקל בלבד.



חברת ביומד, אשר בבעלות מלאה של מיקרומדיק, מפתחת קיט גנטי ביולוגי המבוסס על גן לגילוי מוקדם של סרטן מערכת העיכול העליונה באמצעות בדיקת רוק. על פי מצגת של מיקרומדיק פוטנציאל המכירות השנתי של הערכות עשוי להגיע לכמאה מיליון דולר כשבארה"ב בלבד מתגלים כ-80 אלף חברות מקרים חדשים בשנה של סרטן הפה ודרכי העיכול העליונות.



בניסוי הקליני ינסו החוקרים פרופסור יוסי כץ ופרופסור אדוארד ציין - שניהם מאוניברסיטת פלורידה - לגלות את שכיחות הימצאותם של החלבונים P90 ו-P62 ברוק ובדם של חולי סרטן חלל הפה ומערכת העיכול בקרב מאות חולים במרכז רפואי בארה"ב.



מבחינת לו"ז שהחברה מספקת, הרי שהתוצאות צפויות להתקבל במהלך שנת 2007, והמכירות צפויות להתחיל ביוני 2008 כך שב-2009 כבר תמכור החברה בכמיליון דולר וב-2010 היא תמכור ב-3 מיליון דולר.



יחד עם זאת, בעוד המסלול של חברות כמיקרומדיק המפתחות סממנים ביולוגיים כערכות בדיקה הינו קצר ביחס לפיתוח תרופה או מכשור רפואי והסיכויים להגיע לשוק גבוהים יותר - הרי שעדיין לא מדובר בכ-100% והסיכוי של סמנים (מרקרים בלעז) או ערכות גילוי להגיע למדף נעין בין כ-50%-30%.



למרות גל העליות האחרון במניה הרי שמיקרומדיק ירדה בכ-15% מתחילת השנה במחזור של כ-100 אלף שקל ביום. רוב האחזקות בחברה - כ-80% - הן בידי הציבור. דוד סלומון המנכ"ל מחזיק בכ-11% ממנה כך שהוא בעל המניות הגדול בחברה, אבי בן דוד סוחר השלדים הבורסאיים מחזיק בכ-4.2% נוספים וקבוצת כלל ביטוח מחזיקה בכ-5% נוספים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully