וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולך על כל הקופה: בנק ישראל הגיש תלונה במשטרה "בעקבות ההדלפה החמורה שנעשתה בשבוע שעבר"

טל לוי

28.11.2006 / 17:03

מדובר בהדלפה בנוגע לטיוטת דו"ח ביקורת של הפיקוח על הבנקים



בנק ישראל מסר לפני זמן קצר כי "בעקבות ההדלפה החמורה, שנעשתה בשבוע שעבר, בדבר קיומה של טיוטה לדו"ח ביקורת של הפיקוח על הבנקים ובעקבות הדלפת פרטים מסוימים אודותיה, הגיש היום בנק ישראל תלונה למשטרת ישראל על מנת שתחקור את מקור ההדלפה". בנק ישראל מבקש להדגיש כי בהגשתו את התלונה לא הצביע על חשודים כלשהם.



נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, נקט לאחרונה בצעד חסר תקדים כאשר ביקש מהמפקח על הבנקים, יואב להמן, לצאת לחופשה עד לסיום תפקידו. הסיבה לכך היתה חשדות כי להמן הוא שהדליף את טיוטת דו"ח ביקורת הפיקוח על מחלקת האשראי בראשותו של רוני חזקיהו, בבנק דיסקונט. הדלפת טיוטת הדו"ח נעשתה באותו היום שבו פירסם פישר כי בחר בחזקיהו כמחליפו של להמן.



במכתב ששלח לעובדי הבנק, כתב פישר: "הדלפת טיוטת הדו"ח לתקשורת היא חציית כל הקווים האדומים". בבנק ישראל אמרו אתמול: "סודיות בנקאית היא המנטרה שכל בנקאי מתחיל צריך לדקלם מתוך שינה, ולא יכול להיות שיש הדלפה כזאת בעיתוי שכזה מהפיקוח על הבנקים".



בתגובה לטענות שנשמעו כלפי מינויו של רוני חזקיהו, מינה נגיד בנק ישראל ביום שני שעבר את פרופ' חיים בן-שחר לבחינת הנושא. בן שחר, אדם בלתי תלוי ובעל מעמד ציבורי (לשון הודעת בנק ישראל) יבחן את החומר שהועבר על ידי הפיקוח על הבנקים, לרבות הטיוטה לדוח הביקורת, ויחווה דעתו בשאלה האם יש בחומר זה בכדי להשפיע על מינוי חזקיהו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully