וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות השלימו את רצף הירידות הארוך ביותר זה 15 חודשים עקב חולשת הדולר; נפלו בכ-3% בחמישה ימים

TheMarker

28.11.2006 / 19:29

ירידות במגזרי הטכנולוגיה והפיננסים; נוקיה איבדה 2% לאחר שקיצצה תחזיות



בורסות אירופה נסגרו בירידות זה היום החמישי ברציפות, רצף הירידות הארוך ביותר זה 15 חודשים, על רקע התחזקות היורו מול הדולר. מניות הטכנולוגיה והפיננסים הובילו את הירידות. המגמה השלילית נרשמה גם על רקע נתוני מקרו מאכזבים שפורסמו בארה"ב - שוק היצוא הגדול ביותר של אירופה. בורסת לונדון נסגרה בירידה של 0.4%; בורסת פרנקפורט איבדה 0.3%; בורסת פאריס ירדה ב-0.1%. מדד יורו סטוקס 600 ירד ב-0.3%, והשלים בכך נפילה של 2.9% בחמישה ימי המסחר האחרונים.



מדד בטחון הצרכנים בארה"ב, שמפרסמת חברה המחקר קונפרנס בורד, ירד במפתיע בנובמבר זה החודש השני ברציפות, על רקע חוסר ודאות לגבי חוסנה של הכלכלה האמריקאית. המדד ירד החודש לרמה של 102.9 לעומת רמה של 105.1 באוקטובר. זו הפעם הראשונה מאז פגיעת סופת ההוריקן קתרינה בדרום ארה"ב, שהמדד יורד חודשיים ברציפות. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של המדד לרמה של 106.4, לעומת רמה של 105.4 שעליה דווח במקור ביחס לאוקטובר.



מוקדם יותר היום מסר משרד המסחר האמריקאי כי הזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב צנחו באוקטובר ב-8.3% - הירידה החדה ביותר מאז יולי 2000 - בעקבות נפילה של 44.5% בהזמנות של מטוסים אזרחיים. בניכוי מוצרים בתחום התחבורה, נרשמה ירידה של 1.7% בהזמנות. הנפילה בכלל ההזמנות למוצרים בני קיימא היתה חדה באופן ניכר מתחזיות הכלכלנים שצפו ירידה של 4.8%.



מניות של חברות עם מכירות גדולות בשוק האמריקאי רשמו ירידות על רקע התחזקות היורו מול הדולר זה היום השישי ברציפות, לשער של 1.3148 דולר ליורו - שערו הגבוה ביותר מול המטבע האמריקאי מאז חודש מארס 2005. ענקית התוכנה הגרמנית SAP ירדה ב-1.5%; דיימלר קרייזלר, יצרנית המכוניות החמישית בגודלה בעולם, איבדה 0.7%; איפניניון, יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, ירדה ב-0.9%.



נוקיה הפינית (סימול NOK1V.HE), יצרנית הטלפונים הסלולרים הגדולה בעולם, קיצצה היום את תחזית שולי הרווח התפעולי לשנתיים הבאות, על רקע מיזוג חטיבת ציוד רשתות הסלולר שלה עם החטיבה המקבילה של ענקית התעשייה הגרמנית סימנס, ומכירות מוגברות של דגמי סלולר זולים יותר. נוקיה צופה רווח תפעולי שולי (היינו הרווח התפעולי כאחוז ממכירותיה) של 15% בשנה-שנתיים הקרובות, לעומת תחזית קודמת לשולי רווח של 17%. מניית החברה ירדה ב-1.8% בבורסת הלסינקי.



מניית EMI (סימול EMI.L) הבריטית, חברת התקליטים השלישית בגודלה בעולם, זינקה ב-10% לאחר שקיבלה הצעת רכש שנייה בתוך שישה חודשים. מדובר בזינוק היומי החד ביותר שרשמה המניה מאז נובמבר 2004. העיתון "פייננשל טיימס" דיווח היום כי החברה פתחה במגעים ראשוניים עם קרן ההשתלטות KKR ועם בנק ההשקעות גולדמן סאקס, לגבי רכישתה תמורת לפחות 2.5 מיליארד ליש"ט (4.75 מיליארד דולר).



ירידות נרשמו גם במגזר הפיננסים האירופי. בנק ברקליס הבריטי איבד 1.7%; HSBC, הבנק הגדול באירופה, ירד ב-1.1%.



איברדרולה, חברת החשמל השנייה בגודלה בספרד, הודיעה היום כי תרכוש את חברת סקוטיש פאואר ב-22.5 מיליארד דולר על מנת לקבל גישה ללקוחות ומפעלי חשמל בבריטניה וצפון אמריקה. מניית איברדרולה (סימול IBE.L) ירדה ב-3.8%. מניית סקוטיש פאואר (סימול SPW.L) רשמה ירידה של 0.8%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully