וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

500Partners בדו"ח רבעוני: "90% מחברות האופטיקה הישראליות ייסגרו"

ערן גבאי

13.8.2001 / 10:38

כך נודע ל-TheMarker.com; שוק האופטיקה העולמי צפוי לגדול פי 3 ולהגיע ל-129 מיליארד ד' ב-2004; תחום אפנון האור - תחום התמחות ישראלי מובהק עם פוטנציאל צמיחה

"90% מחברות האופטיקה הישראליות לא יוכלו להגיע לרווחים ומכירות וייסגרו בסופו של דבר", כך מעריכים ב-500Partners הישראלית, חברה לחיזויים טכנולוגיים ולמיפוי סטארט אפים.

500Partners פועלת כשחקן יחיד בנישה ייחודית בשוק התקשורת הישראלי. החברה פעילה בשלושה תחומים - אופטיקה, אלחוט ואחסון - ומנהלת מגעים שוטפים עם גורמים באקדמיה, חברות מחקר, חברות IT וקרנות הון סיכון, על מנת לקבל תמונה מקפת על התחומים השונים ולבצע השקעות באם מזהה החברה פוטנציאל. 500Partners נוהגת להשקיע בסטארט אפים עד שלב הסיד.

בדו"ח חיזוי טכנולוגי בנושא האופטיקה שמוציאה החברה נכתב עוד כי ישרדו אותן חברות שיוכלו להגיע למכירות של מיליארדי דולרים לחברות תקשורת. על פי הדו"ח, שוק האופטיקה צפוי להגיע ל-129 מיליארד דולר עד שנת 2004 מ-44.3 מיליארד דולר בשנת 2000 - בקצב עלייה שנתי יציב של 31%.

אמיר גלאור, יו"ר 500Partners, מציין כי החברה מאמינה בתחום האופטיקה בטכנולוגיות לתחום אפנון האור. את התחום היא זיהתה באמצעות מחקר אנליסטי ומשוב משותפיה הטכנולוגיים. מבין שותפיה הטכנולוגיים, החברות Corning ו-Marcony התחייבו להשקיע בחברות ובטכנולוגיות עליהן מצביעה 500Partners.

בין החברות העובדות על טכנולוגיית אפנון האור ניתן למנות את NTT, Cyoptics, אגרה, מינטרה ו-Fujistu.

הטכנולוגיות עליהן ממליצה 500Partners בדו"ח שלה מתאימות להיות משלימות ומבוקשות כיום על ידי החברות נורטל , אלקטל, Lasercomm ,Applied Micro Curcuits ו-JDS Uniphase.

500Partners מציינת את תחום אפנון האור כתחום התמחות ישראלי מובהק עם תחזית לעניין רב בשוק בתוך 3-5 שנים. לדעת אנליסט התקשורת והאופטיקה של 500Partners, מייק באלדי, קיים צורך ברור בשוק לטכנולוגיות בתחום זה. כמו כן, היקף השוק הפוטנציאלי העולמי גדול.

מריל לינץ' קבע בדו"ח שפירסם באחרונה כי בחמש השנים האחרונות רק 2.6% מהציוד והסיבים האופטיים שנרכשו על ידי חברות התקשורת נוצלו. נוצר מצב בו חברות התקשורת אינן מעוניינות לרכוש תשתיות מתקדמות יותר לפני בדיקות מעמיקות של תקינות ועמידות. לבעיה זו נוספות בעיות טכנולוגיות שאיתן מתמודדות חברות האופטיקה העוסקות בפיתוח של תשתיות למעבר לקצבי עבודה של 40 ג'יגהביט בשנייה. "המעבר ל-40 ג'יגהביט בשנייה יתרחש בעוד 2-3 שנים", קובעים ב-500Partners.

כיום קיימות חברות אופטיקה רבות המנסות לפתור חלק גדול מהבעיות הטכנולוגיות, אך לבעיות רבות אין עדיין פיתרון ולכן השוק נמצא במצב ללא מוצא.

500Partners מצביעה על מספר בעיות שפתרונן יסייע בהתגברות על החסמים הטכנולוגיים ובמעבר לתשתיות אופטיות בקצבי מידע של 40 ג'יגהביט בשנייה. מניתוח של שבע בעיות אותן מעלה באלדי ככאלה החייבות פיתרון בכדי ששוק האופטיקה יאפשר מעבר מידע באופן נוח, יעיל וחסכוני - מזהה 500Partners פוטנציאל בעיקר בתחום ה-New Light Modulation Schemes - אפנון האור.

חברות התקשורת זקוקות נואשות להגדלת רוחב הפס ולמערכות העברת נתונים מהירות יותר כדי לאפשר ללקוחותיהן שירותי קול, דאטה ווידיאו מתקדמים. התוצאה הישירה מכך היא שגובר הלחץ העולה מהשוק שיצרניות התקשורת יפתחו וייצרו טכנולוגיות ואמצעים שיבטיחו את המשך שיפור ופיתוח האינטרנט.

בעקבות המשבר שפקד את השוק נוצר מצב בו שוק התקשורת רגיש כעת פחות לשינויים בתחום התשתיות. למרות ההתלהבות הרבה שאיפיינה את השוק באשר לתחום האופטיקה (התלהבות שגם אם נפגעה עדיין קיימת), לאחר שראו בו כמושיע וכפיתרון המלא לבעיית צוואר הבקבוק ברוחב הפס, יש כעת נסיגה משמעותית בהשקעות בתחום.

הכבל האופטי התגלה לעת עתה כבעייתי בהבטחת העברת מידע מהיר לאורך מרחקים גדולים על פני הרשת. השיטה העושה שימוש בקרן אור מקשה מטבעה על היכולת לנהל מידע (בעיות אפנון, קיטוב וקושי בשמירת המידע המאופנן בטווחי מרחק גדלים). 500Partners מעריכה כי הדור הבא של היכולות האופטיות יענה על צורכי וציפיות השוק.

מאז הופעת מערכות ה-DWDM המתקדמות שוק האופטיקה לא חווה כל פריצת דרך נוספת. נוצר מצב שהחברות בשוק העדיפו מטעמים כלכליים-עסקיים, היקף הדרישה ובעיקר כתוצאה מבעיות טכנולוגיות, לעמול בעיקר על שיפור תשתית ה-10 ג'יגהרץ, ולזנוח כמעט לחלוטין את ההיערכות למעבר עתידי לתשתיות ה-40 ג'יגהרץ.

קיימים מספר קודי קו לאפנון של מידע, הן בתדר והן באור. אחד מהם והנפוץ ביותר ברוב המערכות כיום הוא קוד הקו המכונה NRZ, המשמש לתשתיות בקצבים של 10 ג'יגהרץ. NRZ, המקודד באמצעות אפנן חיצוני, לא יאפשר שימוש בקצבים הגבוהים של 40 ג'יגהביט בשנייה.

על כן מזהה 500Partners את הפוטנציאל למערכות ה-40 ג'יגהביט בשנייה בקוד הקו RZ, שיאפשר מעבר המידע המאופנן לאורך מרחק גדול יותר ומבלי שיתפרק. הבעיה הטמונה בו היא שהוא צורך שני שינויים בסיגנל בכדי לקודד ביט אחד, ועל כן יצרוך רוחב פס גדול יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully