וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: תבוטל הקפאת קצבאות הזקנה; יועלו ל 17.5% מהשכר הממוצע בינואר 2007

צבי זרחיה

28.11.2006 / 19:54

הבנה ברוח זו מסתמנת בדיונים שנערכים בין הגמלאים לבין משרד ראש הממשלה לקראת הצבעת התקציב



הקפאת קצבאות הזיקנה, הכלולה בחוק ההסדרים ל-2007, תבוטל - והן יוגדלו בהדרגה בשנים 2007- 2008 ויגיעו ל-19% מהשכר הממוצע במשק, לעומת 16% כיום, בהתאם להסכם הקואליציוני עם מפלגת הגמלאים. הבנה ברוח זו מסתמנת בדיונים שנערכים בין הגמלאים לבין משרד ראש הממשלה. בסיעת הגמלאים מעריכים כי הסיכומים הסופיים יושגו לקראת ההצבעות על חוק התקציב, האמורות להיערך בסוף דצמבר 2006.



לפי ההסכם הקואליציוני, בינואר 2007 קצבאות הזיקנה אמורות להתעדכן ולהגיע ל-17.5% מהשכר הממוצע במשק. הקיצבה לקשיש יחיד המקבל קצבת הבטחת הכנסה תגדל ב-100 שקל לחודש, ולזוג - ב-150 שקל לחודש. בתחילת 2008 צפויות הקצבאות להגיע ל-19% מהשכר הממוצע במשק.



ביום ראשון השבוע אירח ראש הממשלה, אהוד אולמרט, את חברי סיעת הגמלאים לארוחת ערב בביתו, שבה נדונו, בין השאר, תביעותיה התקציביות של הסיעה, ובהן ביטול ההקפאה המוצעת בקצבאות, הגדלת קצבאות הזקנה, תוספות תקציב למשרדי הרווחה והבריאות וסיוע לגמלאים שנפגעו מהסכם "הפתק הצהוב".



עובד יחזקאל, סגן ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, הודיע שלשום לגמלאים כי אולמרט מצדד ביישום ההסכם הקואליציוני עם הסיעה, שבו נקבע כי קצבאות הזקנה יועלו בהדרגה עד 2008, לרמה של 19% מהשכר הממוצע במשק.



יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ משה שרוני (גמלאים), אמר אתמול: "בפגישה אמרנו בפירוש מה כואב לנו, ואנו מצפים לתשובות ברורות. עם זאת, עד שאני לא רואה מסמך המעגן כל זאת, איני יכול להגיד שקיבלנו מה שביקשנו. אם לא יתוקנו הסעיפים האלה, לא נצביע בעד תקציב 2007".



שרוני יניח בימים הקרובים על שולחן הכנסת הצעת חוק שלפיה קצבאות הזקנה יוצמדו לשכר הממוצע במשק, ולא למדד המחירים לצרכן. שרוני גם תובע להגדיל את קצבת הזקנה, כך שבתוך 10 שנים היא תגיע לשכר הממוצע במשק - כ-3,585 שקל בחודש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully