וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הלאומית פיטרה את מיקי צולר מראשות דירקטוריון קופת חולים לאומית

חיים ביאור

28.11.2006 / 22:14

משרד הבריאות בתגובה: המהלך אינו חוקי; קופת חולים לאומית: להחלטה אין תוקף



הוועד המנהל של הסתדרות העובדים הלאומית החליט להפסיק את כהונתו של מיקי צולר כיו"ר דירקטוריון קופת חולים לאומית. הוועד המנהל גם החליט להדיח את צולר מתפקידיו בקרנות הפנסיה ובחברות הפיננסיות שבשליטת הסתדרות העובדים הלאומית.



צולר נמנה עם מקורביו של שר האוצר, אברהם הירשזון, שבעצמו שימש יו"ר הסתדרות העובדים הלאומית. צולר נחשב יריב של ראשי הסתדרות העובדים הלאומית, היו"ר אנשל אשכנזי והמנכ"ל יצחק רוסו. הרקע ליריבות הוא תמיכתו של צולר במועמדותו של יואב שמחי, יו"ר ועד עובדי קופת חולים לאומית, המתמודד מול רוסו על תפקיד היו"ר הבא של ההסתדרות הלאומית.



הוועד המנהל של הסתדרות העובדים הלאומית, הנשלט על ידי אשכנזי ורוסו, נימק את ההחלטה לפטר את צולר מתפקידיו, בכך שצולר דחה את הפניות אליו לדווח להסתדרות על פעולות פיננסיות שונות, כגון השקעה ומכירת מניות, שעשה בשמה. לטענת הוועד המנהל, "צולר ניסה להפעיל את עובדי קופת חולים לאומית, הסרים למרותו, נגד ראשי ההסתדרות, תוך שימוש שלא כדין בכספי הקופה".



עוד טוענים בוועד המנהל, כי אנשיו של צולר, ששלטו בעבר בוועד המנהל, מנעו בדיקה של אופן מכירת קרן הפנסיה יובלים על ידי צולר, ורק לאחר הדחתם של חברים אלה ומינוי חברים חדשים לוועד המנהל, הוחלט למנות בודק חיצוני - עו"ד מירי כץ, לשעבר ראש רשות ניירות ערך. כמו כן נטען כי ההחלטה על הדחת צולר מראשות קופת חולים לאומית התקבלה לאחר שהוזמן לשימוע, אך לא התייצב אליו, אלא שלח במקומו עורך דין.



משרד הבריאות הבהיר בתגובה כי המהלך נגד צולר שנקטה ההסתדרות הלאומית, נעשה בחוסר סמכות. "אין תוקף לשינויים פרסונליים בקופות החולים (ובכלל זה בלאומית) שלא קיבלו מראש את אישור המשרד ולא נעשו בהתאם להנחיות", אמר סמנכ"ל לפיקוח על קופות החולים במשרד, יואל ליפשיץ.



גם קופת חולים לאומית הודיעה לראשי ההסתדרות הלאומית כי מבחינתה, אין תוקף להחלטה על הדחתו של צולר מראשות הדירקטוריון. בקופת חולים לאומית טוענים כי הדיון בוועד המנהל בעניינו של צולר "מצביע על ניסיון השתלטות חסר ניקיון כפיים של ההסתדרות על קופת חולים לאומית".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully