וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי בנק לאומי ייהנו מבונוס ממוצע של שתי משכורות

רם דגן

29.11.2006 / 8:33

הבונוס ב-2005 היה בגובה 1.6 משכורות בממוצע; כמה מהעובדים ייהנו מבונוס גבוה פי 4 מחבריהם



עובדי בנק לאומי עתידים ליהנות גם השנה מבונוס ממוצע בגובה של שתי משכורות - למרות ההרעה הצפויה ברווחים מפעילות בנקאית רגילה ב-2006. אשתקד קיבלו העובדים בונוס ממוצע של 1.6 משכורות. הסיבה לגידול בבונוס נעוצה ברווחי ההון העצומים שירשום השנה הבנק בעקבות מכירת נכסיו, ובהם קרנות הנאמנות, קופות הגמל והאחזקות הריאליות בחברת הביטוח מגדל ובאפריקה ישראל.



הנהלת הבנק תקבל החלטה על גובה הבונוס הסופי לקראת פרסום הדו"חות השנתיים במארס 2007. ואולם השבוע כבר הבהירה ההנהלה כי בדומה ל-2005, יזכו העובדים למקדמה של משכורת נוספת שתשולם בדצמבר הקרוב, על חשבון הבונוס שייקבע בהמשך.



כאמור, אשתקד נהנו עובדי לאומי מבונוס ממוצע של 1.6 משכורות. עם זאת, החלוקה הדיפרנציאלית מביאה לכך שכמה מהעובדים יקבלו בונוס גבוה יותר העשוי להגיע אף לרמה של 3-4 משכורות. בכל מקרה, הבונוס לכל עובד לא יפחת ממשכורת חודשית אחת.



חלוקת הבונוס בין העובדים מתבצעת בכפוף לקריטריונים של מכירות, חוות דעת של ממונים וסקרי שביעות רצון הלקוחות. חלוקת הבונוסים כוללת גם את ההנהלה הבכירה של הבנק. ואולם לנוכח שליטת המדינה בבנק, זוכה ההנהלה לבונוסים צנועים לעומת יתר המנהלים בענף.



בדומה למרבית הבנקים האחרים, גם בלאומי תלוי גובה הבונוס של העובדים בתשואה על ההון שישיג הבנק השנה.



ב-2005 שילם הבנק בונוס כולל של כ-194 מיליון שקל על תשואה של כ-14%. השנה צפוי הבונוס הכולל לצמוח לכ-220-240 מיליון שקל, הודות לעובדה שהתשואה על ההון תזנק לשיעורים גבוהים עוד יותר.



הזינוק בתשואה על ההון נובע ממכירת הנכסים, שהזרימה לקופת הבנק רווחי הון חד-פעמיים של יותר משני מיליארד שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully