וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום דיון סוער: ועדת הכספים אישרה העברת עוד 1.5 מיליארד שקל לביטחון

צבי זרחיה

29.11.2006 / 8:36

ח"כים בוועדה: להקצות 100 מיליון שקל למיגון בתי הספר בשדרות



ועדת הכספים אישרה אתמול העברת 1.5 מיליארד שקל לתקציב הביטחון, למימון הוצאות משרד הביטחון וצה"ל במלחמת לבנון. בעד ההעברה התקציבית הצביעו 8 חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה. מבין חברי הקואליציה, ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) שבקואליציה הצביע נגד וח"כ שי חרמש (קדימה) נמנע.



קודם להצבעה נערך בוועדה דיון סוער, שבו תבעו הח"כים ממשרד האוצר להקצות 100 מיליון שקל למיגון בתי הספר בשדרות. ח"כ חרמש, המתגורר בכפר עזה, אמר: "אף אחד לא יכול להצביע בעד בקשת האוצר כי קיימת מציאות שבה מוסדות לא ממוגנים, מעבדות בבתי ספר מושבתות ואי אפשר להתכונן לבחינות הבגרות". ח"כ אבשלום וילן (מרצ) אמר בתגובה כי "אי אפשר להשאיר את חיל האוויר בלא פגזים. אם מחר נסראללה משתגע, אני לא רוצה להשאיר את צה"ל בלא פגזים".



יו"ר הוועדה ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר: "לצערי, הממשלה החליטה שלא למגן את שדרות ויישובי עוטף עזה". לדבריו, צריך למצוא פתרון לנושא מתקציב המדינה או שמפעל הפיס יממן את מיגון מוסדות החינוך".



הממונה על התקציבים באוצר, קובי הבר, אמר כי העברת 1.5 מיליארד שקל היא חלק מתקציב שאושר למימון מלחמת לבנון, בהיקף של 8.2 מיליארד שקל על פני שלוש שנים. הסכום מיועד, בין השאר, לרכישת תחמושת, לשעות טיסה, לרכש פגזים ולתשלום עבור ימי מילואים.



הבר אמר כי בדיונים שנערכו אצל ראש הממשלה ניתנה הנחיה לפיקוד העורף להמציא עוד השבוע את כל התקציבים החסרים למיגון כיתות הלימוד בבתי הספר היסודיים בשדרות וביישובי עוטף עזה. לדבריו, רק לאחר מכן תהיה הערכה של העלות הנוספת הנדרשת למיגון שאר בתי הספר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully