וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאן דייגו תחרים פתיחת חנויות ענק של וול מארט

סוכנויות הידיעות

29.11.2006 / 10:18

וול מארט מפעילה 2,000 חנויות ענק ברחבי ארה"ב



מועצת העיר סאן דייגו הצביעה בעד הטלת חרם על חנויות הענק של מספר רשתות הקמעונות. הנפגעת העיקרית תהיה וול מארט, אשר קיוותה להתרחב אף יותר בשמונה הערים הגדולות בארה"ב.



החוק, שעבר הצבעה ראשונה ואושר ברוב של חמישה קולות כנגד שלושה, אוסר על הפעלת חנויות בגודל של 800 קמ"ר שב-10% מהחלל שלהן נמכרים מצרכי מכולת ומוצרים נוספים שאינם כפופים למס מכר. החוק מכוון לפגוע בחנויות הסופר-סנטר של וול מארט, שגודלן הממוצע הוא 1,700 קמ"ר, והמוכרות מצרכים.



ככל הנראה, ראש העיר ג'רי סנדרס יטיל וטו על החרם, אם יאושר על ידי המועצה בהצבעה שנייה בינואר. המועצה יכולה לבטל את הווטו לאחר חמש הצבעות.



תומכי החרם טוענים כי וול מארט דוחקת מתחרות קטנות מחוץ לשוק, משלמת שכר נמוך לעובדיה ותורמת לפקקי תנועה וזיהום אוויר. לעומתם, אומרים המתנגדים לחרם כי קמעונית הענק מספקת עבודות ומחירים מוזלים וחרם עשוי להגביל את הבחירה של הצרכנים. "זהו אינה תפקידה של המועצה לקבוע היכן יערכו משפחות בסאן דייגו את קניותיהן", אמר חבר המועצה קווין פלקונר, המתנגד לחרם.



דובר וול מארט, קווין מק'קול, אמר כי החברה עשויה לשקול צעדים משפטיים או לדרוש משאל מצביעים אם החוק יתקבל.



לוול מארט 2,000 חנויות ענק בארה"ב, כולל 21 בקליפורניה, אך אף לא אחת באזור סאן דייגו. החברה מפעילה 18 חנויות רגילות באזור סאן דייגו. וול מארט לא חשפה תוכניות לפתיחת חנות ענק בסאן דייגו, אך דובר ראש העירייה, פרד סיינז, נוטה להאמין כי לחברה יש תוכנית התרחבות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully