וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הכנסת לשעבר ימשיכו ליהנות מטלפון ומעיתון חינם לכל החיים - בעלות שנתית של 2.3 מיליון שקל

צבי זרחיה

29.11.2006 / 11:02

בכך דחתה ועדת הכנסת את המלצתה של ועדת גרונאו להגביל ההטבות לשנתיים בלבד



200 חברי הכנסת לשעבר ימשיכו ליהנות מטלפון ומעיתון חינם לכל החיים על חשבון הכנסת, בעלות שנתית של 2.3 מיליון שקל. כך החליטה הבוקר ועדת הכנסת. בתום דיון סוער קולני ומתוח אישרה הוועדה את הצעתו של יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ משה שרוני (גימלאים) שלפיה "לא פוגעים בזכויותיהם של חברי הכנסת לשעבר". בעד ההצעה הצביעו 19 חברי כנסת. 6 ח"כים התנגדו, ובהם: ראובן ריבלין (ליכוד), זהבה גלאון (מרצ), אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) ודוד אזולאי (ש"ס). ח"כ גדעון סער (ליכוד) שנכח בישיבה הודיע שאינו משתתף בהצבעה.



בהחלטתה דחתה ועדת הכנסת את המלצתה של הוועדה הציבורית לקביעת תנאי הח"כים בראשות פרופ' ראובן גרונאו, שלפיה חברי כנסת לשעבר יהנו למשך שנתיים מיום קבלת ההחלטה למימון הוצאות טלפון ועיתון חינם על חשבון הכנסת. ועדת גרונאו גם המליצה שח"כים ותיקים המכהנים בכנסת ה-17 ייהנו מתנאים אלה למשך שנה אחת בלבד מיום פרישתם.



כיום זכאים כל הח"כים לשעבר שכיהנו קדנציה מלאה להטבות הללו לכל החיים. עם זאת, בעקבות סדרת כתבות ב-TheMarker החליטה לפני 8 חודשים ועדת גרונאו שח"כים חדשים שנבחרו לכנסת ה-17 ייהנו מהחזר בגין טלפון ועיתון על חשבון הכנסת למשך שנה מפרישתם. יו"ר עמותת הח"כים, יו"ר הכנסת לשעבר דן תיכון, הביע שביעות רצון מהחלטת הוועדה ואמר: "אני שמח שנקבע כאן תקדים שלא פוגעים בתנאים שניתנו לחברי הכנסת לשעבר. בעצם נקבע כאן שאין נטילת זכויות רטרואקטיווית".



> כל מידע שתרצה - ישר אליך ובחינם!



הח"כ לשעבר בני שליטא יצא בשצף קצף נגד המלצותיה של ועדת גרונאו ואמר כי "היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד נורית אלשטיין, וועדת גרונאו צריכות ללכת הביתה. אם חבריה לא יעשו זאת ביוזמתה הרי שחברי הכנסת צריכים לעשות כן". עד לקבלת ההחלטה ניסה פרופ' גרונאו לשכנע את חברי הכנסת לשלול את התנאים הללו מחברי הכנסת לשעבר, אך בלא הצלחה. נוכחותם בדיון של חברי כנסת לשעבר, כמו גדעון בן ישראל, רפאל פנחסי, אמנון לין, יגאל ביבי, ושאול יהלום, וכן נסיונות שכנוע שערכו הח"כים לשעבר בקרב חברי סיעותיהם, גרמו לכך שהח"כים החליטו בסופו של דבר שלא לפגוע בתנאים של חבריהם.



ועדת הכנסת אישרה המלצה אחרת של ועדת גרונאו, שלפיה הכנסת תממן הוצאות טלפון לח"כ לשעבר עבור 3 טלפונים נייחים, וזאת בעקבות דרישות הח"כים לשעבר לממן להם קווי אינטרנט, וקו טלפון לפקסימיליה בנוסף לקו שנועד לשיחות רגילות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully