וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלסקה תפסיק להחכיר שטחים בשדה הנפט פוינט תומפסון לענקית הנפט אקסון מוביל

סוכנויות הידיעות

29.11.2006 / 13:48

הסיבה: אקסון נכשלה בהמצאת תוכנית ברת יישום לפיתוח המאגרים הנרחבים של השדה



אלסקה מתכננת להפסיק החכרת שטחים בשדה הנפט והגז פוינט תומפסון, לאחר שגילתה כי החוכרת העיקרית, אקסון מוביל, נכשלה בהמצאת תוכנית ברת יישום לפיתוח המאגרים הנרחבים של השדה.



מושל אלסקה, פרנק מורקווסקי, אמר כי אקסון מובייל לא הצליחה לקיים את התחייבויותיה כמפעילת השדה, למרות שקיבלה מספר הארכות במהלך העשורים האחרונים. חברות נוספות שאלסקה תפסיק את חכירתן כוללות את BP הבריטית, שברון וקונוקו-פיליפס.



זה זמן רב שמבקרים מאשימים את אקסון בחוסר פיתוח ושאיבה מספקת של הנפט מאז 1977. לטענתם, אלסקה מפסידה מס הכנסה כל זמן שהשדה נשאר בלתי מפותח.



דוברת אקסון, סוזאן ריבס, הביעה אכזבה מהחלטת המדינה. היא סירבה לומר האם החברה תעתור על ההחלטה, אך חזתה כי ההחלטה תפגע באלסקה בטווח הארוך.



החלטת אלסקה אינה גוררת הפסקה מיידית של חוזה אקסון, אך במידה שתקוים, יועמדו החוזים למכירה כבר באוקטובר הקרוב. אקסון תהיה כשירה להגיש הצעה חדשה במקרה שתפסיד בעתירתה. לחברה יש 30 יום לעתור בפני בית המשפט העליון. פקידים רשמיים אמרו כי ההתדיינות המשפטית עשויה לקחת עד שלוש שנים אם יגיע העניין לבית המשפט העליון.



פוינט תומפסון הוא שדה הגז השני בגודלו באלסקה אחרי פרודהו ביי. הערכות הן כי הוא מכיל יותר מרבע הגז הטבעי בשדות אלסקה.



מורקווסקי אמר כי תחת תנאי חכירה מתאימים, מאגרי פוינט תומפסון עשויים להוות תמריץ לחברות לפיתח המטרה הנכספת של אלסקה - בניית צינור גז טבעי. עוד אמר מורקווסקי כי שחקניות חדשות, כגון שברון ורויאל דאץ' של, עשויות להתפתות להגיש הצעות לפיתוח צינור גז טבעי חדש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully