וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף מחירי השפל: בעלי המניות של רדוויו ימכרו 5.7 מ' מניות בשווי של 3.5 מ' ד' לפי מחיר המניה היום

גתית פנקס

13.8.2001 / 12:26

אילן קינרייך, מייסד, מנכ"ל ונשיא החברה, ימכור רוב החזקותיו בחברה וייוותר עם מניות בשווי 11.1 א' ד'; מקור החלק הארי של המניות הוא בתוכניות אופציות ב-1996 ו-2000

בעלי המניות בחברת רדוויו מקבוצת רד מתכוונים למכור חלק מהחזקותיהם, וזאת על אף המחיר הנמוך בו שוהה המניה בתקופה האחרונה. מקורן של המניות שיימכרו הוא בהמרת שתי תוכניות אופציות שניתנו לעובדי מפתח בחברה, בשנים 1996 ו-2000, למניות ובהצעת מכר של בעלי המניות. לאחר השלמת מכירת המניות בשוק, אילן קינרייך - מייסד, מנכ"ל ונשיא החברה, ייוותר עם החזקה אפסית ברדוויו.

בסך הכל מדובר במכירה של 5.72 מיליון מניות, ולפי מחיר המניה כיום - 62 סנט - מדובר בשווי כולל של 3.5 מיליון דולר. יחד עם זאת, בהתחשב במחירי המימוש המקסימליים של המניות, הרי שאם לפתע תבצע המניה זינוק, שווי מכירת המניות הכולל יכול אף להאמיר לכל היותר ל-7.5 מיליון דולר.

רדוויו, שמפתחת פתרונות תשתית להעברת והאצת ביצועים ויישומים עסקיים באינטרנט, רשמה לצורך המרת האופציות למניות 760 אלף מניות נוספות למסחר, בנוסף ל-16.4 מיליון המניות שיש לחברה כיום (מתוכן 50.6 אלף מניות שהיא רכשה במסגרת של "קנייה עצמית").

קינרייך ייוותר עם פחות מ-1%

מבין מוכרי המניות בולט, כאמור, קינרייך שכיום מחזיק 678 אלף מניות של רדוויו, והוא מתכוון למכור מתוכן 660.5 אלף מניות (בשווי של 409.5 אלף דולר). אם כך, לאחר המכירה הוא ייוותר עם 17.9 אלף מניות בלבד ששוויין היום 11.1 אלף דולר - פחות מ-1% מהון מניות החברה. יצוין כי 4,000 מניות מתוך כלל המניות שמחזיק כיום קינרייך שייכות לאשתו.

החברה עצמה לא תזכה לשלשל אף לא סנט לקופתה כתוצאה מהמהלך. בקופת המזומנים של החברה היום 20.2 מיליון דולר (בסוף הרבעון השני של השנה), ולכך יש להוסיף את קו האשראי בשווי של 10 מיליון דולר שקיבלה רדוויו בחודש שעבר מבנק Silicon Valley.

"תרכשו את מניותינו רק אם אתם מוכנים להפסד מלא", אומרים ברדוויו בתשקיף שהוגש לרשות ניירות ערך האמריקאית, ונראה כי הם יודעים על מה הם מדברים. מאז הנפקתה החברה לא הסבה נחת למשקיעיה, ומשווי של 163 מיליון דולר ביום ההנפקה צנחה לשווי שוק של כ-11 מיליון דולר בלבד היום.

זאת ועוד, מאז הנפקתה לפני שנה בדיוק לפי מחיר של 10 דולרים למניה, לא היה ולו יום אחד בו יכלו בעלי המניות של החברה למכור אותן עם תשואה חיובית, מאחר שמאז הנפקתה לא הצליחה המניה לשוב לרמות של 10 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully