וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנורה מבטחים: הרווח ירד ב-25% ל-186 מיליון שקל

ליאור רבינוביץ

29.11.2006 / 14:10

ארי קלמן: "המנוע של קבוצת מנורה מבטחים הוא עמיתי קרן הפנסיה מבטחים החדשה"

"קבוצת מנורה מבטחים נהנית מהסינרגיה הגבוהה עם קרן הפנסיה מבטחים החדשה", אמר ל-TheMarker מנכ"ל הקבוצה ארי קלמן, שגם התווה את האסטרטגיה של הקבוצה לשנים הקרובות - המשך גיוס עמיתים וצבירה בקרן הפנסיה החדשה הגדולה בישראל, ומכירת מוצרי ביטוח חיים ואלמנטרי לעמיתים-לקוחות החדשים. ברבעון השלישי של 2006 המשיכה מנורה להראות שיפור בביטוח אלמנטרי, אך ספגה ירידה ברווחים בביטוח חיים בגלל שוק הון הפכפך בשנים 2006-2005.

הרווח הנקי של מנורה בתשעת החודשים הראשונים של השנה ירד ב-25.5% ל-186.3 מיליון שקל, כשסך היקף הנכסים של הקבוצה עומד על למעלה מ-35 מיליארד שקל. מנורה הצליחה בתשעת החודשים הראשונים של השנה להגדיל את הפרמיות בכלל עיסקי הביטוח ב-5.4% ל-2.5 מיליארד שקל. ענף ביטוח החיים, למרות הטרנד לכיוון הפנסיה, ממשיך לצמוח. הפרמיות בביטוח חיים צמחו ב-7.7% ל-1.125 מיליארד שקל, וההכנסות צמחו ב-6% ל-386 מיליון שקל.

הביטוח הכללי במנורה צמח בשנים האחרונות בשיעור ניכר. בתשעת החודשים הראשונים של השנה צמחו הפרמיות ב-3.5% ל-1.395 מיליארד שקל. השוואה לחברות אחרות מראה כי לא כל החברות הצליחו לרשום עלייה בפרמיות מביטוח כללי באותה התקופה. ההכנסות ברבעון השלישי מעסקי האלמנטרי עלו ב-5.6% לעומת התקופה המקבילה, ל-433 מיליון שקל.

קרן הפנסיה מבטחים החדשה ממשיכה להיות המנוף המרכזי לגיוס לקוחות לכלל עיסקי הביטוח והפיננסים של קבוצת מנורה מבטחים. קרן הפנסיה גייסה מאז קנייתה, לפני שנתיים, עשרות אלפי לקוחות חדשים. נכסי מבטחים החדשה ממשיכים לצמוח - רשמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלייה של 15.5% לעומת התקופה המקבילה, ל-16.4 מיליארד שקל.

מבט אל הרווח הנקי מקרן הפנסיה לחברה המנהלת - מנורה מבטחים - 35.8 מיליון שקל, מלמד כי קניית קרן הפנסיה התחילה להחזיר את עצמה - הריבית על הרכישה עומדת על 30 מיליון שקל. מבטחים החדשה מצליחה להחזיר את הריבית וחלק מהקרן. החברה צופה כי תוך שנים ספורות אפשר יהיה לרשום רווח נקי של כ-100 מיליון שקל לשנה. מבטחים החדשה מהווה כ-46% מכלל שוק הפנסיה החדש בישראל.

מניית מנורה מבטחים יורדת ב-0.67%; מאז תחילת השנה עלתה המניה ב-4.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully