וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל השביתה במשק לא יקבע שער יציג

טל לוי

29.11.2006 / 15:44

הדולר מאבד 0.6% ושערו עומד על 4.266 שקלים. לאומי: "קחו הלוואות קצרות בשקל ולא בדולר"


הדולר מאבד בשעה זו 0.6% ונסחר ברמה של 4.266 שקלים. בנק ישראל הצטרף לשביתה הכללית במשק ולא יקבע שער יציג.

בחינת החודש האחרון מראה תמונת מסחר מנומנמת משהו עבור הדולר, שזז בשיעורים נמוכים במיוחד.גם בעולם מגלה הדולר חולשה, והוא נסחר בשעה זו תמורת 1.315 יורו לדולר. היורו התחזק אתמול מול הדולר זה היום חמישי ברציפות - רצף העליות הארוך ביותר זה שבעה חודשים - ונסחר בשיא של כל הזמנים מול הין היפני. הרקע להתחזקות זו הוא ההערכות כי קצב העלאת הריבית בגוש היורו יהיה מהיר מקצב העלאת הריבית בארה"ב וביפאן. במקביל, עלה היואן הסיני לרמתו הגבוהה מעולם מול הדולר. מתחילת השנה, התחזק היורו מול הדולר ב-10.3%, על רקע הצמיחה הגבוהה של כלכלת 12 מדינות גוש היורו.

"זה לא שהשקל חזק, אלא הדולר נחלש בעולם מול כל המטבעות", אומר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק לאומי, אילן ויסקין. "ציפינו לראות תנועה אחת חזקה של ירידה בערך הדולר לאחר שבנק ישראל הוריד את הריבית ל-5%, אולם בפועל זה לא התרחש".

ויסקין דווקא מפנה את תשומת הלב ליורו שנמצא ברמה דומה לזו של יולי-אוגוסט, לאחר שירד בחודש האחרון בעקבות היחלשותו בעולם. גרף היורו הופך והולך לחשוב יותר ויותר, מאחר ששותפתה הגדולה של ישראל בתחום סחר החוץ היא אירופה.

החל מיום חמישי - אז תיכנס לתוקפה הורדת הריבית של בנק ישראל - תונהג בישראל ריבית של 5% בלבד לעומת ריבית של 5.25% הנהוגה בארה"ב. "תתחילו לקחת הלוואות לטווח קצר בשקלים ולא בדולרים", אומר ויסקין. "במשך עשרות שנים התרגלנו בישראל לקחת הלוואות דולריות שנשאו ריבית נמוכה יותר אולם המצב הזה השתנה, לפחות בטווח הקצר". ויסקין מציין כי עדיין יש מי שמתממן באמצעות הלוואות דולריות, "כי כך נהוג".

עם זאת, ההמלצה לקחת הלוואות שקליות נכונה אך ורק משיקולי אשראי וריבית, כאשר הצד השני הוא סיכוני המטבע. "כרגע לא חושבים שיש לשקל פוטנציאל להיחלשות בשיעורים ניכרים", אומר ויסקין. "כבר ראינו כמה פעמים שברמת 4.26 שקלים מגיעים קונים, כך שמדובר ברמת תמיכה חזקה במיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully