וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסתא מזהירה: הרווח השנתי יצנח בכ-40% ל-15 מ' ש'

נתן שבע

29.11.2006 / 14:16

"שש שנים לקח לתיירות החוץ להשתקם לאחר האינתיפאדה ב-2000", אומרים באיסתא

חברת התיירות והנופש איסתא מזהירה כי הרווח הנקי של החברה יקטן ב-2006 בכ-10 מיליון שקל לעומת 2005 - לכ-15 מיליון שקל. מדובר בנפילה של 40% ברווח, לעומת הרווח ב-2005 שהסתכם ב-25.6 מיליון שקל.

הסיבה המרכזית לאזהרת הרווח היא המלחמה בצפון, שקילקלה את תוצאות הרבעון השלישי. "תקופת יולי-אוגוסט הינה תקופת שיא ביציאות ישראלים לחו"ל, כך שהפגיעה בענף התיירות היתה משמעותית ביותר. החברה נערכה לתקופת הקיץ בדרך של גיוס עובדי מכירה, ולפיכך גדלו הוצאות השכר, למרות שלא חל גידול בהכנסות החברה".

החברה מציינת עוד כי "על פי נסיון העבר, מרגע שיסתייים המשבר, נדרשת תקופה ארוכה יחסית לצורך שיקום תנועת התיירים הנכנסים - ובמיוחד תנועת קבוצת תיירים לישראל, וזאת בהשוואה לשיקום תנועת התיירים היוצאים, שצפויה לאורך זמן קצר. רק כ-6 שנים לאחר תחילת האינתיפאדה ב-2000, הגיעה תנועת התיירים הנכנסת לישראל לרמה המתקרבת לזו ששררה לפני האינתיפאדה".

הרווח הנקי של החברה ברבעון השלישי הסתכם בכ-4.5 מיליון שקל - נפילה של 65% ברווח הנקי לעומת התקופה המקבילה. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הרוויחה החברה 11.8 מיליון שקל, כך שהרווח ברבעון הרביעי, שנחשב חלש עונתית, צפוי להסתכם בכ-4 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully