וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק עולה ב-0.6%

עומרי כהן

29.11.2006 / 23:00

תאת מזנקת ב-34% לאחר פרסום הדו"חות הרבעוניים. טופ אימג' מטפסת כ-13%. טבע עולה ב-0.5%

בוול סטריט נפתח המסחר בעליות שערים קלות. מדד נאסד"ק עולה ב-0.6% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.3%. תאת טכנולוגיות מזנקת ב-34% לאח שפירסמה דו"חות כספיים טובים לרבעון השלישי. טופ אימג' עולה ב-12.6% לאחר שהשלימה את רישום מניותיה למסחר גם בבורסת תל אביב. טבע עולה ב-0.5%.

סקירת טרום מסחר

אמש ננעל יום מהוסס של מסחר בוול סטריט בעליות קלות, וזאת על אף עלייה במחירי הנפט ושפל של כמעט שנתיים של הדולר מול היורו והליש"ט. היום מראים החוזים על המשך המגמה החיובית בפתיחה, עם עליות של כ-0.3%.

הנפט הגולמי עלה בקרוב ל-3% ביומיים האחרונים לרמה של 60 דולר לחבית, לקראת ההתקררות הצפויה במזג האוויר בצפון מזרח ארה"ב, אשר תגביר כנראה את הביקוש לנפט לחימום. היום ממשיך הנפט באותו כיוון, והחוזים על הנפט הגולמי בינואר מטפסים למחיר 61.2 דולר לחבית. שלושה נתוני מקרו שפורסמו אמש, השאירו גם הם את המשקיעים בתחושה מעורבת. שוק הדיור סיפק נקודת אור, בדמות עלייה של 0.5% במכירות הבתים הקיימים בארה"ב באוקטובר, לקצב שנתי של 6.24 מיליון יחידות דיור - לראשונה מאז פברואר. אולם, אל מול ההתאוששות בשוק הנדל"ן, ניצבו ירידה חדה מהצפוי של 8.3% בהזמנות למוצרי בני קיימא באוקטובר, וירידה שנייה ברציפות בבטחון הצרכנים בארה"ב, על רקע חוסר ודאות לגבי חוסנה של הכלכלה האמריקאית. מדד בטחון הצרכנים של חברת המחקר קונפרנס בורד ירד בנובמבר ב-2.2 נקודות לרמה של 102.9. זו הפעם הראשונה מאז פגיעת סופת ההוריקן קתרינה בדרום ארה"ב, שהמדד יורד במשך חודשיים ברציפות. גם היום ממשיכים נתוני המקרו לזרום, עם פרסום נתונים ראשוניים לתמ"ג הרבעון השלישי. ההערכה בוול סטריט היא כי ברבעון השלישי צמחה כלכלת ארה"ב (במונחים שנתיים) ב-1.8% - האטה משמעותית מהקצב האיטי של הצמיחה ברבעון השני - 2.6%. "ספר הבז", דו"ח הבנק הפדרלי לגבי הכלכלה האמריקאית. לבסוף יפורסמו גם נתוני מכירות בתים חדשים אוקטובר.

על רקע החולשה המסתמנת בכלכלה האמריקאית, הולכת ומתחזקת האפשרות להורדת ריבית בארה"ב כבר בחודשים הראשונים של 2007, מה שמשרה אווירה חיובית בסך הכל בשוק, וזאת משום שככל שהריבית יורדת, יורדת גם קרנן של השקעות אלטרנטיוויות למניות. במקביל, נתוני חברת תומסון פייננשל מצביעים על חוסנו של השוק האמריקאי בתקופה האחרונה, וזאת לפי גיוסי החברות. חברות שונות גייסו החודש קרוב ל-7.5 מיליארד דולר בהנפקות ראשונות לציבור (IPO) בוול סטריט - הסכום החודשי הגבוה ביותר מאז חודש מארס 2002. החודש החזק ביותר מעולם שידע שוק ה-IPO בוול סטריט היה אפריל 2000, כאשר חברות גייסו 14.6 מיליארד דולר ב-32 הנפקות ראשונות. במקום השני ניצב חודש יוני 2001, שבמהלכו גויסו 9.9 מיליארד דולר ב-14 הנפקות, ואחריו ממוקם חודש מארס 2002, בו גייסו חברות 8.5 מיליארד דולר בשמונה הנפקות ראשונות.

בקרב הישראליות, טבע קיבלה אישור מותנה לתרופה בעלת היקף מכירות של כ-900 מיליון דולר. אישור סופי צפוי בפברואר 2009. התרופה המקורית, אימיטרקס (Imitrex), מיועדת להקלה על מיגרנות ומיוצרת בידי גלקסו-סמית-קליין.

גם אלביט מערכות, עשויה לרכז עניין, וזאת לאחר שהחברה הבת, אלאופ, זכתה בהזמנה של 19 מיליון דולר. החברה תספק מערכות הדמיה תרמית (המאפשרות ראייה בלילה), שישולבו בכוונות תותחן פריסקופיות לטנקים קוריאניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully