וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל השקעות: ירידה של 28% ברווח ל-275 מ' שקל

ליאור רבינוביץ

29.11.2006 / 15:59

שוק ההון ההפכפך ב-2006 פגע במשפחת המבורגר: ירידה של 45% בהשקעות

הדו"ח של חברת הראל השקעות לא מפתיע: ירידה של 28% ברווח הנקי ל-272 מיליון שקל בגלל שוק הון הפכפך, וביטוח כללי חזק בעיקר הודות לעסקי הבריאות שממשיכים להיות המנוע החזק של החברה. ביטוח החיים רשם ירידה ברווח כתוצאה משוק הון הפכפך בשנת 2006, בהשוואה לשנת 2005 החזקה. עסקי הביטוח הכללי, בניכוי ביטוח הבריאות, מראים על ירידה קלה בפרמיות. ההון העצמי של החברה גדל ב-9.5% ל-2.3 מיליארד שקל. אולם הסיפור המעניין בדו"ח לא קשור בעסקי הביטוח - הראל רשמה הפרשה של 26 מיליון שקל בגלל ביטול פרויקט המחשוב עם חברת נס בספטמבר.

שוק ההון ההפכפך בשנה וחצי האחרונות, פגע בדו"חות כל החברות, בעיקר בסעיף ביטוח החיים. הראל לא יוצאת דופן - הרווח מכלל עסקי הביטוח ירד ב-23% ל-465 מיליון שקל. ביטוח החיים ספג ירידה חזקה של 45% ל-167 מיליון שקל. רווחי הביטוח הכללי, לפני מס, ירדו ב-2% ל-298 מיליון שקל. ניתוח ענפי הביטוח האלמנטרי מראים כי ביטוח הבריאות ממשיך להיות המנוע החזק עם עלייה בפרמיות של 13% ל-655 מיליון שקל, בעוד שבשאר הענפים האלמנטרי התוצאות מעורבות.

ביטוח החיים ברבעון השני והשלישי קירטע לעומת הרבעון השני והשלישי של 2005. בתשעת החודשים הראשונים של 2006, רווחי החברה ירדו ב-45% ל-167 מיליון שקל. הראל גם ספגה גידול בעלות התביעות בשל מקרי מוות, נכות, סיעוד ואובדן כושר עבודה בסך 60 מיליון שקל, שגזרו מהרווח. אולם, הפרמיות מעסקי ביטוח החיים עלו בתקופה זו ב-2% ל-2.05 מיליארד שקל, לעומת התקופה המקבילה.

אחד הסיפורים המעניינים ביותר בדו"ח המורכב, מסתכם בהוצאה חריגה של 26 מיליון שקל (16 מיליון שקל בנטו) שרשמה הראל בגלל ביטול חוזה מחשוב עם קבלן. הסיפור התפוצץ בראש השנה - ההוצאה נרשמה ברבעון השלישי. חברת הביטוח לקחה את חברת התוכנה נס כדי לחבור לפרויקט מחשוב גדול בהיקף 50 מיליון שקל. מנכ"ל הראל, מוטי רוזן, אומר שדחיות חוזרות ונשנות, וכן האמרת ההוצאות בפרויקט - הניעו את חברת הביטוח לצעד חריג - ביטול הפרויקט עם נס על אף ההוצאות הגדולות. כעת, הראל תובעת את הכספים שכבר שילמה, כאשר את ההוצאות היא הפרישה כבר ברבעון השלישי.

הרווח מביטוח כללי קטן ב-2% ל-298 מיליון שקל, אולם בניכוי הירידות בשוק ההון - עסקי הביטוח הכללי ממשיכים להיות חזקים. הפרמיות והדמים מעסקי ביטוח כללי עלו ב-12% ל-2.9 מיליארד שקל, בעיקר הודות לענף ביטוח החיים, שממשיך לצמוח למרות התחרות הגוברת. ההון העצמי של הראל השקעות בביטוח עומד על 2.32 מיליארד שקל. סכום עתודות ביטוח החיים של החברה עומד על 17.5 מיליארד שקל.

השפעות עתידיות על החברה נרשמו ברבעון האחרון: השלמת רכישת 20% מהמניות על ידי משפחת סמפורנה האינדונזית; מכירת שאר אחזקת מניות דיסקונט בקבוצה - 5.9% לסמפונרה והמבורגר והתחלת עסקי הביטוח ביוון; התחלת ביטוח צד ג' לרכב ותאונות אישיות; והמשך ביטוח הבריאות - עסק הליבה של הראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully