וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטכניון גייס תרומות בהיקף של 250 מיליון דולר למחקר ופיתוח

גיא גרימלנד

29.11.2006 / 16:04

לורי לוקי, שתרם 25 מיליון דולר ל-TheMarker:"התרומה לטכניון היא השקעה באנושות"



הטכניון דיווח כי גייס לאחרונה תרומות בהיקף של 250 מיליון דולר מגופים שונים.



סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים, פרופסור פרץ לביא, אמר כי התרומות העיקריות הגיעו מאלפרד מן מארה"ב (100 מיליון דולר למכון מחקר רפואי-יישומי); לורי לוקי מארה"ב (25 מיליון דולר לתכנית חדשה שתשלב את מדעי החיים, ההנדסה והרפואה בראשות חתן פרס נובל, פרופסור אהרן צ'חנובר); סיימור שוליך מקנדה (20 מיליון דולר לפקולטה לכימיה); פיטר מונק מקנדה (18 מיליון דולר למרכז מחקר); וארווין ג'ייקובס (מייסד "קוואלקום" - 30 מיליון דולר לבית הספר למשתלמים). תרומות נוספות נועדו להקמת כפר משתלמים חדש.



"תמיד החשבתי את הטכניון כאוניברסיטה מעולה", אמר לוקי בראיון ל-TheMarker. "לישראל ישנן אוניברסיטאות טובות מאוד, כגון האוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת ת"א, אך בעיני הטכניון הוא המקביל לאוניברסיטת MIT הקליפורנית", הסביר לוקי. "חשוב להבין אני לא נותן תרומות אלא מבצע השקעות, ובעיני התרומה לטכניון היא בעצם השקעה לטובת פיתוחים טכנולוגיים שישפרו את האנושות". לוקי הוא יהודי אמריקאי שבשנות ה-60' ייסד את חברת Business Wire, שהפכה לאחת מסוכנויות החדשות הגדולות.



בינואר 2006 החברה נמכרה לברקשייר התאוויי - קבוצת ההשקעות של וורן באפט - תמורת סכום שלא פורסם. לוקי השקיע עשרות מיליוני דולר לאורך השנים בגופים שונים. בישראל תרם לבית הספר ליאו בק בחיפה. "המחקר בישראל טוב כמו ואף עולה על הרמה בארה"ב. לישראל הצלחה בקנה מידה עצום יחסית למדינה כה קטנה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully