וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירות הבתים החדשים בארה"ב ירדו בחודש אוקטובר בשיעור החד ביותר מזה 3 חודשים

רונן סרברניק

29.11.2006 / 18:08

משרד המסחר דיווח שהמכירות הסתכמו ב-1.004 מיליון בתים, ירידה של 3.2% לעומת ספטמבר



מכירות הבתים החדשים בארה"ב ירדו בחודש אוקטובר בשיעור החד ביותר מזה 3 חודשים, סימן נוסף להתקררות מגזר הבינוי.



משרד המסחר האמריקאי דיווח היום שמכירות הבתים החדשים בחודש אוקטובר הסתכמו ב-1.004 מיליון בתים, ירידה של 3.2% לעומת חודש ספטמבר. זוהי הירידה החדה ביותר מאז חודש יולי, במהלכו ירדו מכירות הבתים החדשים ב-9.2%. רמת המכירות של חודש אוקטובר נמוכה מתחזיות כלכלנים למכירות של 1.05 מיליון בתים חדשים בחודש אוקטובר.



מחירי הבתים, לעומת זאת, עלו בחודש אוקטובר ב-1.9% למחיר חציון של 248,500 דולר לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. המחיר החציוני של בתים חדשים בארה"ב נפל ב-9.7% בשנה שהסתיימה בספטמבר - הירידה החדה ביותר מאז שנת 1970. לפי תחזית איגוד סוכני הנדל"ן של ארה"ב (NAR), צפויים מחירי הבתים החדשים בארה"ב לצנוח השנה ב-17%.



אתמול דיווח איגוד סוכני הנדל"ן של ארה"ב (NAR) כי מכירות בתים קיימים בארה"ב גדלו במפתיע ב-0.5% בחודש אוקטובר - עלייה ראשונה מאז פברואר - לקצב שנתי של 6.24 מיליון בתים.



תחזית הכלכלנים היתה לירידה בקצב מכירות הבתים לרמה של 6.15 מיליון בשנה. נתוני חודש ספטמבר תוקנו כלפי מעלה, לקצב מכירות שנתי של 6.21 מיליון, לעומת 6.18 מיליון שעליו דווח במקור. "כצפוי, נראה כי נרשמה התייצבות במכירות בתים קיימים", אמר הכלכלן הראשי של NAR, דיוויד לירי. מכירות בתים קיימים בארה"ב נפלו ב-11.5% בשנה החולפת.



המחיר החציוני של בתים קיימים נפל באוקטובר ב-3.5% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת - ירידה חודשית שלישית ברציפות במונחים שנתיים. המחיר החציוני לא נפל במשך שלושה חודשים ברציפות, מאז ש-NAR החל לדווח על נתון זה בשנת 1968. לירי ציין כי הנפילה במחירים "היא דבר טוב".
מוקדם יותר החודש, דיווח משרד המסחר האמריקאי כי התחלות הבנייה בארה"ב צנחו ב-14.6% באוקטובר, לרמה הנמוכה ביותר זה שש שנים. באחרונה גברו הסימנים כי בועת הנדל"ן לדיור בארה"ב - שמימדיה תפחו ב-10 טריליון דולר בתוך שבע שנים לפי נתוני הבנק הפדרלי - החלה להתפקע.



במהלך הקיץ, נסק מספר הבתים הקיימים העומדים למכירה בארה"ב לשיא של 13 שנים, ומדד הביטחון בענף הבנייה של איגוד קבלני הבתים הלאומי (NAHB) ובנק ההשקעות וולס פרגו, נפל בספטמבר לשפל של 15 שנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully